Angsten slår ut magen min!

Det er ikke enkelt å leve med angsten for tiden. Det er faktisk slik at det setter kroppen min på store prøvelser iblant. Jeg har de siste månedene merket meg at magen slår kollbøtte når jeg har de verste dagene med angstanfall. Jeg får kramper og klarer ikke å holde på maten. Men så går det over etter noen timer. Det er ikke noe kjekt, og jeg må ta det på alvor. Jeg forsøker å ta godt vare på meg selv, men det er vanskelig. For når triggerne blir for sterke, så får det følger for min fysiske og psykisk dagsform. Nå er jeg mer bevisst på disse tingene, og skal passe bedre på fremover. Jeg ønsker jo ikke å ha det slik. Men det går i rykk og napp med formen. 

Jeg skal jobbe med dette fremover. Jeg er blitt flinkere til å ha et stabilt og variert kosthold. Spisemønsteret mitt har blitt betraktelig bedre det siste halvåret. Jeg har tatt tak i veldig mange ting. Nå gjenstår det å få litt mer kontroll over disse triggerne som setter meg ut av spill iblant. Det er slitsomme timer når både angst og mage herjer med meg. Jeg vil aller helst unngå flere slike episoder fremover. Nå har jeg skjønt mer hvordan ting henger sammen, og skal forsøke å ta mer kontroll over disse tingene selv. Jeg kommer ikke helt vekk fra alle triggerne. Men jeg kan velge bort noen, og ta det litt mer med ro. Jeg er ikke lysten på å slite med dette fremover.

Det er viktig å lytte til kroppen min. Jeg må ha fokus på stabilitet og trygghet. Jeg må spise ofte og riktig. Det er også på tide med litt mer fysisk aktivitet. Jeg må få bruke kroppen min mer. Det vil roe ned hodet mitt, og tankekjøret blir mindre. Alt henger sammen. Jeg er klar til å ta fatt på en liten redningsaksjon for egen helse. Da vil jeg være sterk nok til å oppnå mine drømmer! Jeg har nok kommet til en vanskelig periode igjen. Jeg kan kjenne det på kropp og sjel. Desto viktigere er det for meg å jobbe aktivt med mine verktøy.  Da blir alt bedre igjen!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg