Frisk luft klarner hjernen min!

Jeg fikk endelig kommet meg i gang med å gå tur igjen! Det var svært vanskelig å komme seg over dørstokkmilen denne gangen her. Det har gått altfor lang tid uten fysisk aktivitet. Det må jeg bare ta konsekvensene av, og komme meg i gang igjen med dette. Nå har jeg kommet meg i gang med turer igjen. Selv om det er vinter og kaldt, så trenger jeg virkelig den friske luften. Naturen gir meg en fred som jeg lengter etter i hverdagen min. Det er ikke noe som kan måle seg med dette. Jeg klarner hodet mitt i løpet av en slik tur. Det handler ikke så veldig mye om trening og hvor fort jeg går. Nå handler det aller mest om å komme seg i gang med gåturer slik at hjernen kan koble av, og jeg kan jage tungsinnet mitt vekk igjen. Jeg vil ikke at depresjonen skal få ta skikkelig tak i meg. Derfor har jeg tatt grep, og bruker mine egne verktøy.

Man må aldri undervurdere hva naturen kan gjøre for vår mentale helse. Det er en oase som ingen kan ta i fra oss. Jeg vet at det er vanskelig å komme seg ut av huset i blant. Men det har en god effekt, og det hjelper på alt sammen. Jeg merker det veldig på meg selv. Jeg tror ikke at jeg er den enste som føler det slik. Men jeg vet at nå skal jeg virkelig ta fatt i den fysiske biten. Jeg må komme skikkelig i gang. Så jeg gleder meg til å komme i gang med min plan. Det er viktig for meg å være trygg på de tingene som jeg skal gjøre. Jeg satser derfor på dans og gåturer. Så får vi se om jeg kan komme meg i gang igjen på treningssenteret igjen. Men der trenger jeg å få laget meg et skikkelig program.

Nå er det fokus på helsen min! Jeg har latt det gå litt på tverke, så da må man brette opp ermene og jobbe på. Det er fullt og helt min egen feil. Jeg har prioritert andre ting, og jaget fysisk aktivitet bakerst i køen. Det er helt feil i forhold til hva jeg trenger i min hverdag. Så nå snur jeg opp ned på min timeplan fremover. Det viktigste er helsen min. Det gjelder både fysisk og psykisk. Jeg gleder meg faktisk til å få denne kroppen i bedre form igjen. 

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg