Gir Du deg selv gode øyeblikk?

Glemmer Du å gi deg selv gode øyeblikk i en travel hverdag? Husker Du på å nyte det gode som skjer i løpet av hverdagen? Jeg har ofte glemt meg selv. Det er så mye som skjer, og jeg må virkelig ha et bedre fokus på egenpleie. Det handler om de små tingene som virkelig kan gi meg gode øyeblikk. Jeg har begynt med det helt enkle. Jeg tar meg noen ekstra minutter i dusjen hver morgen. Jeg bare står der, og lar det varme vannet få massere hodet mitt. Kjenne hvordan vannet masserer nakke og skuldre. Merke at skuldrene senker seg ned dit de bør være. Ikke bare haste gjennom dusjen. Jeg har faktisk tid til å gi meg selv de tre minuttene ekstra med vannmassasje hver morgen. Det gjør faktisk en forskjell på min kropp.

Jeg vet at vi alle sammen har forpliktelser og oppgaver i løpet av en dag. Det skal vi selvfølgelig forsøke å mestre på best mulig måte. Men jeg trenger pusterom iblant. Det hadde nok du også blitt glad for. Jeg håper at Du kan tenke litt over hvilke pusterom som ville passet deg best i ditt liv! Kanskje skal man legge inn mer tid til fysisk aktivitet. Eller så tar man noen minutter med musikk på ørene. Bare senke pulsen ned litt iblant. Det vil gjøre hverdagen bedre for deg. Jeg har valgt å legge inn noen små pauser. For da kommer jeg sterkere tilbake etterpå. Det er ikke alltid like enkelt å få det til. Men de dagene hvor jeg klarer det, så fungerer jeg aller best.

Det er lov å ta en liten pause iblant! Det er faktisk veldig viktig. Hjernen jobber på høygir veldig mange timer hver eneste dag. Vi jobber og sliter det beste vi kan. I mange tilfeller for helt andre enn oss selv. Jeg har lært leksen min. Jeg må ta vare på meg selv, og min egen kropp. Det er mulig å få til. Men man må faktisk  våge å planlegge hviletid. Det fungerer best for meg!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg