Sminkefrie dager er digg!

Man trenger ikke alltid være like pyntet. Noen dager er sminkefrie hos meg. Jeg tar helt bevisst en pause fra sminken, og lar huden få puste fritt. Håret kan også være litt vilt iblant, og ikke så veldig stylet. Man trenger de dagene hvor man kun kan sluntre gjennom timene i joggebukse og romslige klær. Jeg trenger i hvert fall disse dagene i blant. Jeg trenger jo noen skikkelige hviledager iblant, og da trenger jeg ikke å fikse meg så veldig mye her hjemme. Det er en befriende følelse. Det hender jeg føler meg litt rar og ustelt. Men så tenker jeg at kroppen har godt av en skikkelig fridag i blant. Heldigvis er vi jo laget slik at vi trenger å puste ut iblant.

Jeg har behov for å koble helt ut. Jeg forsøker så godt jeg kan å bare kutte ut alt. Men så er det noen ting som jeg alltid bare må gjøre likevel. Men sminken kan jeg godt droppe iblant med god samvittighet. Jeg har også merket meg at noe av sminken reagerer jeg på, og de produktene har jeg kuttet helt ut. Jeg forsøker å ta godt vare på meg selv. Da er faktisk hvile og pusterom veldig viktig for meg. Når jeg kun er hjemme, og ikke har noen avtaler, så kan jeg roe meg helt ned. Det er en øvelse for meg også. Man blir så fort oppslukt av alt man skal gjøre. Man skal jo også se veldig flott ut samtidig. Nå har jeg begynt å ta det mer med ro på den fronten.

Jeg anbefaler deg å ta noen sminkefrie dager iblant! Bare sløv litt, og senk skuldrene ned. Jeg vet at jeg er elsket uansett hvordan jeg ser ut. Så kan jeg sminke meg igjen når jeg føler for det. Det er fint med litt variasjon, og det er viktig for huden din. Jeg stresser ikke lenger med det. Jeg sminker meg når jeg vil, og lar vær dersom jeg ikke orker. Det passer meg fint!

Vi blogges!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg