Når skal jeg lære?

Det har skjedd meg mange ganger før. Jeg har blitt oppslukt av helt andre ting enn det som virkelig er godt for meg. Jeg blir helt oppslukt av Flink Pike genet, og tar ikke hensyn til min egen kropp eller helse. Det er på tide med en selvransakelse atter en gang. For jeg kan ikke holde på slikt fremover. Jeg kan ikke jage meg selv inn i et hjørne gang etter gang. Det er alltid kroppen min som får unngjelde. Det er liksom ikke så veldig farlig med den. Jeg kan kjenne på smerter, men så jager jeg vekk de tankene så raskt som jeg kan. Så fortsetter jeg å presse meg selv fremover. For jeg blir helt gal av tanken på å ikke kunne bidra med mitt. Det blir en runddans som ikke er heldig for meg. 

Jeg vet det så inderlig godt. Jeg er ikke frisk. Men så er det utrolig vanskelig å finne den balansen mellom aktivitet og hvile. Nå har jeg fått en karamell igjen. Jeg verker som besatt i hele kroppen, og det er ikke noe lett for meg. Det påvirker psyken min, og jeg strammer hele meg. Jeg vil så inderlig gjerne fungere slik som dere andre. Men jeg er ikke i stand til å takle det presset som jeg har hatt nå. Det er på tide å skjønne alvoret i situasjonen min. Jeg kan ikke fortsette med dette. Jeg har tenkt  veldig mye de siste dagene. Jeg må finne en løsning som kan fungere for både kropp og sjel. Det kommer til å bli prøving og feiling. Men jeg skal snu på prioriteringene mine. Jeg må sette fysisk aktivitet først av alt utenom familien. 

Dersom jeg skal makte å holde liv i drømmene mine, så må jeg ha en kropp som klarer å være med meg! Jeg må være i så pass mye aktivitet og behandling at kroppen min tåler at jeg holder foredrag og er med i frivillig arbeid. Jeg må legge inn masse tid til hvile. Det er bare sånn livet mitt faktisk er. Jeg må fungere fint her hjemme aller først. Det er det som er viktigst. Så kan jeg stikke ut på oppdrag innimellom, og finne stor glede i det! Jeg elsker å jobbe med WeLG Foredrag. Det skal ikke noen få ta i fra meg. Men jeg må ta vare på meg selv på en mye bedre måte enn tidligere! Da kommer jeg til å fungere aller best både privat og på oppdrag!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg