Jeg elsker å trene!

Da er jeg kommet meg i gang med trening på Klinikken (ikke sponset) her i Mandal! Det var veldig godt å endelig komme seg i gang med fysisk aktivitet igjen. Etter å ha først hatt en liten behandling inne hos kiropraktoren på tirsdag, så bar det ut i treningsalen for å få laget en eget treningsprogram som jeg skal følge fremover. Hovedmålet nå er å få i gang en bedre blodsirkulasjon i kroppen min. For øyeblikket er det veldig dårlig, og det medfører mye stivhet og smerte i kroppen min. Jeg merket med en gang at det var godt å komme i gang på elipsemaskinen. Det høres kanskje rart ut, men jeg kommer inn i et eget modus når jeg trener. Det skjedde denne gangen også. Jeg merker hvordan tankekjøret mitt forsvinner vekk, og jeg kan fokusere på bevegelser og pust.

Jeg ble positivt overasket over min kondisjon. Jeg er ikke den raskeste, men jeg klarte helt fint å være i gang på elipsemaskinen i over tjue minutter i greit tempo. Så fikk jeg et program med 6 ulike øvelser som jeg skal gjøre 3*12 repetisjoner på. Så skal jeg roe ned med enten sykling eller elipsemaskinen.  Det er noe som er helt overkommelig for meg. Jeg gleder meg faktisk veldig til å gjøre det igjen. Det kommer til å hjelpe meg gjennom hverdagen, og det har mange effekter. Jeg blir i bedre form både fysisk og psykisk. Det blir noen timer med andre tanker i hodet mitt. Jeg har kjent på smerter de siste ukene som jeg virkelig ikke ønsker å ha fremover. Så lenge trening kan holde dette i sjakk, så skal jeg virkelig jobbe med dette i hverdagen min. Det handler om å prioritere tid til egen helse. Det er faktisk veldig viktig for meg!

Jeg følte meg både trygg og ivaretatt. Jeg fikk en ro som jeg ikke har kjent på mange treningsstudioer. Jeg hadde det slik på Puls i Egersund før jeg dro fra Egersund. Nå håper jeg virkelig at jeg kan ha det bra på Klinikken fremover, og virkelig få en bedre kropp igjen! Det er viktig for meg å være positiv. Jeg kan ikke la tungsinnet få vinne over entusiasme og håp! Det kommer til å bli dager hvor jeg egentlig ikke vil trene. Men da må jeg minne meg selv på hva som blir resultatet dersom jeg ikke trener. Da tror jeg at det blir et enkelt valg. Jeg ønsker ikke å leve et liv i store smerter! 

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg