Jeg vil være raus!

Jeg har alltid vært et menneske som har gitt mye av meg selv til andre. Til og med når livet mitt var på det aller verste, så gav jeg av meg selv til andre. Jeg stod på helt til kroppen sa stopp. Jeg har vært helt nede for telling. Men jeg har likevel valgt å være raus. For raushet varmer. Det sprer glede og kjærlighet. Jeg vil veldig gjerne være en varm og inkluderende person. Jeg ønsker å være et medmenneske som virkelig bryr seg om andre. Det er derfor veldig viktig for meg å kunne bidra for andre mennesker. Jeg kunne valgt å kun fokusere på meg selv og mine nærmeste. Men jeg har valgt å tenke litt annerledes på det. For jeg merker at det gir meg så mye. Jeg blir et bedre menneske når jeg vier kjærlighet og omsorg til andre mennesker. Og jeg velger å vise mine barn at selv de vondeste ting kan snus til noe konstruktivt.

Jeg deler mye av meg selv. Men jeg verner likevel om en del ting. Jeg forteller ikke alle detaljer verken i blogg eller foredrag. For jeg ønsker å ha noe helt privat. Men jeg deler raust av mine tanker og erfaringer. Jeg vet at veldig mange mennesker der ute sliter på samme måte som meg. Jeg kjenner i hjertet mitt at jeg kan bidra. Da ville det være helt feil å stenge ned disse tankene inni meg selv. Når jeg deler av mine erfaringer, så vokser jeg selv. Jeg løfter meg selv opp fra grumset. Det er en tung prosess som tar lang tid. Men jeg er i gang, og jeg reiser meg igjen når jeg faller sammen. Noen dager tar jeg en pause. Jeg verner kun om det nærmeste. Andre dager er jeg sterk nok til å kunne bidra offentlig. Det gir livet en dypere mening. Jeg lar ikke det vonde få ha overtaket på meg. Jeg tar styringen selv, og formidler det som jeg selv ønsker.

Raushet er så utrolig viktig i 2018! Jeg vil jobbe videre på min egen måte. Jeg er ikke nok ikke så kynisk som andre grundere kanskje er iblant. Jeg vil så inderlig gjerne se tilbake på en reise som har vær raus og varm. Jeg ønsker å hjelpe andre som sliter. Vise at der finnes håp. Det er det som er viktigst for meg.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg