Musikk gjør livet lettere!

Musikk er en veldig viktig del av livet mitt! Jeg lytter til musikk flere ganger hver eneste dag. Musikken gjør meg lettere til sinns, og roer meg ned mentalt. Jeg kan synge med, og bare glemme alt annet som er vanskelig for meg der og da. Jeg bruker som regel alltid musikk til å roe meg ned etter et panikkangstanfall her hjemme. Det har en svært beroligende effekt på meg. Jeg elsker å ha dette som et solid verktøy i min hverdag. Da er jeg nemlig i stand til å komme meg raskt på beina igjen når livet er vanskelig. Jeg har merket meg at ting går generelt veldig mye lettere dersom jeg lytter til musikk samtidig. Når jeg skal jobbe lenge på kjøkkenet, så er musikken på. Når jeg blogger, så er musikken på i bakgrunnen. Jeg elsker å lytte til musikk når jeg kjører bil. I hvert fall dersom jeg er alene i bilen, og skal kjøre et stykke. Da synger jeg ofte av full hals, og humøret er på topp!

Musikken blir bare mer og mer viktig for meg. Jeg kjenner at det har blitt en veldig stor del av livet mitt igjen. Jeg spiller piano, og jeg synger selv. Det hender at jeg legger ut videoer med musikk, og det blir alltid godt mottatt. Det er veldig kjekt å se at dere liker musikken min. Jeg vet at musikk er helende for veldig mange mennesker, og at det er en unik måte å nå mennesker på. Musikk trigger frem følelser i oss alle sammen. Vi har ulik smak når det kommer til musikk. Men stort sett alle har musikk i livet sitt. Jeg har funnet min måte å bruke musikken på. Det gir meg gode følelser, og det trenger jeg påfyll av i min hverdag. Jeg føler meg privilegert som har utøve musikk selv. Jeg har mange drømmer når det kommer til min egen musikk, men er usikker på når de kan realiseres. Jeg vet med sikkerhet at det kommer konserter fremover, og det gleder jeg meg veldig til!

Musikk gjør meg glad! Men det hender også at det trigger frem tårer. Det er helt ok, og egentlig bare sunt for oss. Jeg kjemper ofte for å stanse tårer, men forsøker å endre meg på det. Det er som regel helt ok å slippe ut noen tårer iblant. Jeg kjenner meg ofte lettere til sinns etterpå. Musikken rører hjertene våre på en egen måte. Det er nesten vanskelig å beskrive. Jeg kjenner at det virkelig hjelper meg. Det trenger ikke være mer enn musikk på hodetelefoner på sofaen i noen minutter. Så er hodet mitt restartet, og jeg kan klare så uendelig mye mer. Små verktøy som gjør en meget stor forskjell i livet mitt! Det liker jeg!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg