Hva betyr aller mest for Deg?

Det har vært veldig mange ting som jeg har tatt stilling til de siste årene. For når man går gjennom en så stor livsendring som min, så må mange ting vurderes på nytt igjen. Jeg har tatt meg selv gjennom veldig mange runder på egenhånd, og noen sammen med terapeuten min. Noen ganger har det vært veldig viktig for meg å kunne snakke med noen som står helt på utsiden av livet mitt. Som kan hjelpe meg videre uten å være direkte involvert i sakens kjerne. Jeg vet med hele hjertet mitt at familien betyr aller mest for meg. Jeg har lagt alt annet til side, og virkelig jobbet for å skape en trygt og godt liv. Jeg føler meg veldig heldig som sitter her nå, og virkelig har det veldig godt i hverdagen. Det er viktig å gå noen runder med seg selv i blant. Minne seg selv på hva som egentlig betyr aller mest i livet. Man kan oppnå mye spennende i livet, men ingenting er som å ha familien rundt seg.

Jeg har lært det på den harde måten. Livet har inneholdt veldig mange motbakker. Men jeg ser at livet er annerledes nå. Det er en annen ro inni meg, og det smitter over på de andre. Jeg har kommet meg vel gjennom dette oppstyret som har vært. Det er heldigvis veldig mye roligere nå, og det nyter jeg til fulle. Det gir meg ro og trygghet til å fokusere på mine egne drømmer. Jeg har alltid tenkt at familien skal komme aller først. Men det har kanskje ikke alltid sett slik ut for andre. Jeg jobbet nemlig altfor mye i de vanskeligste årene. Jeg hadde mine årsaker til det. Men nå er livet helt annerledes, og jeg kan vie masse tid til både familien og mine egne prosjekter. Tenk at livet virkelig kan bli så godt å leve! Det hadde jeg ikke trodd for bare få år siden. Nå har veldig mange brikker funnet sin plass i puslespillet mitt. 

Har Du tenkt over hva som egentlig betyr aller mest for Deg? Det kan være lurt å tenke litt over det iblant. Ta seg tid til å evaluere den situasjonen som har oppstått. For det er veldig kjapt gjort å lande inn på feil spor i hverdagen. Vi må selv ta de grepene som er riktige for å finne rett vei igjen. Jeg har brukt noen år på den prosessen. Men nå ser jeg at det var helt riktig av meg å stoppe opp. Jeg kunne ikke fortsette i det samme livet.  

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg