Jeg elsker de gode dagene!

Jeg har kjent på mange følelser i livet mitt. Det har vært en berg og dalbane. Men nå er det viktigere enn noen gang å glede seg over de gode dagene. Jeg er så glad hver gang de gode periodene kommer. Da har jeg masse energi, og enormt med pågangsmot. Ingenting føles umulig, og jeg kjører på etter beste evne. Det er liksom en flyt som fører meg gjennom dagene. Det er helt magisk når de dagene plutselig kommer min vei. Jeg setter enormt pris på det nå. For jeg vet hvordan det er å ha det tungt og vanskelig med seg selv. Når man har kjent på begge deler, så blir gleden så mye større enn tidligere. Jeg har en helt annen gnist nå enn tidligere. Livet gikk liksom bare  i sin egen rytme, og jeg hang med så godt som jeg kunne. Nå lever jeg. Nå kjenner jeg etter.

Det er riktig av meg å nyte disse dagene. Men jeg må noen ganger bremse meg selv litt. For jeg har en tendens til å sette i gang litt for mye på en gang. Det er heldigvis bedring på den fronten, så nå er det mer stabilt her hos meg. Men det er så deilig å føles seg sterk iblant! Jeg kjenner på en lettelse, og merker at det gjør noe med meg. Jeg vil ikke bare være et menneske som har mange diagnoser, og ikke kan fungere i vanlig jobb. Jeg ønsker å bidra på min egen måte. Det føles riktig for meg. Heldigvis er mine nærmeste enige i denne vurderingen, og lar meg holde på med mitt. Jeg har lært meg til å nyte de gode øyeblikkene i hverdagen. De dagene hvor alt stemmer, og jeg har overskudd. Når jeg mestrer noe nytt, og virkelig kjenner at jeg lever her og nå.

Min form svinger. Det er slik det er å leve med kroniske sykdommer og psykiske utfordringer. Det er derfor ekstra viktig å sette pris på det som er godt i livet. Det er mange ting som kan være utfordrende for oss i hverdagen. Men dersom vi er oppmerksomme på de gode øyeblikkene, så blir dagene lysere for oss alle sammen! Det handler om å være bevisst. Ta seg tid til å nyte. Ikke alltid jage etter det som ligger foran. Bare være her og nå. Puste med magen, og se oss omkring. Vi er som regel alltid omringet av kjærlighet.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg