Hvem er jeg?

Jeg har endret meg veldig mye den siste tiden. Aller mest på utsiden, men også på innsiden. Jeg har mange prosesser som skjer samtidig. Dere kan merke de som skjer på utsiden aller enklest. Rett og slett fordi jeg har endret meg veldig med hår og sminke. Men de tingene som skjer på innsiden er ikke så enkelt for andre å merke. Da må dere kjenne meg ganske godt. Jeg har hatt veldig mange tanker i hodet mitt. Jeg er så glad for det gode livet som jeg lever nå. Jeg nyter det så godt som jeg bare kan. Men samtidig så pågår det litt av hvert på innsiden. For jeg må lære meg selv å kjenne på nytt. Det er så mange ting som er helt annerledes enn tidligere. Jeg lever liksom i en helt ny verden rent privat. Det er utelukkende positive endringer. Men det er likevel en rar følelse iblant. Og midt i dette skal finne meg selv som en voksen kvinne.

Jeg henger nemlig litt etter sånn rent aldersmessig. Jeg har på mange måter “mistet” en del år av livet mitt. Plutselig sitter jeg her, og er 40 år gammel. Ungene vokser til, og vi har konfirmant i huset. Jeg er ikke lenger i vanlig jobb. Jeg er ikke frisk. Det er mange ting som man må venne seg til. Men så har jeg mange prosjekter som opptar meg! Jeg har valgt å jage etter drømmene mine. alle disse brikkene skal på finne sin plass inni meg. Det trenger jeg litt tid på merker jeg. Det er en prosess som tar sin tid, og det nytter ikke å jage opp tempoet. Jeg må henge med så godt som jeg bare kan. Det er kanskje vanskelig å forstå for andre om som ikke har opplevd det. Men jeg må finne meg selv atter en gang. Livet er en reise som vi ikke aner omfanget av. Det er veldig godt å kjenne at man setter seg til ro. Jeg er der jeg vil og skal være.

Det vil roe seg enda mer etter hvert som tiden jobber med meg. Jeg har hatt en veldig stor utvikling de siste årene. Det er ikke så rart at jeg ikke helt henger med i svingene. For når jeg tenker over hvordan livet har endret seg til det bedre, så blir jeg ydmyk og takknemlig. Jeg er omringet av kjærlighet, trygghet or respekt. Det er magisk i seg selv. Det gir meg trygghet til å jobbe videre med meg selv. Både på innsiden og på utsiden!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg