Jeg snakker åpent og ærlig!

Jeg skriver her på bloggen uten maske. Jeg holder foredrag uten maske. Det er viktig for meg å kunne formidle åpent og ærlig. Jeg snakker ikke om alt, men jeg snakker sant om det jeg prater om eller skriver om. Jeg har valgt å gi Dere et innblikk i mitt liv. Både som mamma, ektefelle, blogger, foredragsholder og som pasient. For jeg lever med mange ulike fysiske diagnoser, og med Post Traumatisk Stress lidelse. Jeg ser ikke noe poeng i å late som om alt er ok til enhver tid. Det er nemlig ikke slik i mitt liv. Jeg har mine nedturer som er tunge og vanskelige. Da velger jeg å erkjenne det. Det ser jeg på som en styrke. Det hjelper meg nemlig til å bli enda sterkere igjen. Det handler om å ta en dag om gangen. Bestige et lite fjell om gangen. Ikke gape over alt på en gang, og tro at man er uovervinnelig til enhver tid. For sannheten er en helt annen for alle sammen. 

Vi opplever gode og vonde perioder i livet. Jeg deler det med Dere både fra bloggen og fra scenen. Jeg ønsker å snakke om de tingene som andre ikke våger å prate om. De såre øyeblikkene i livet hvor man ikke vet hvilket bein man skal stå på. Jeg vil prate om min vei opp fra grumset og elendigheten. Jeg vet at veldig mange mennesker lever slik som jeg gjorde før. De har det veldig kjipt og vanskelig i sitt liv. Men de våger ikke snakke. De tenker at det skjer kun med dem, og ingen andre. Jeg vil vise dem at det ikke er sannheten. Vi er her. Vi er faktisk altfor mange som har opplevd slike mareritt. Men få snakker om det. Jeg skjønner det, men jeg klarer ikke å være en passiv tilskuer til dette lenger. Derfor går jeg å scenen, og prater om livet mitt. Jeg prater om de tingene som har reddet meg, og som har gitt meg det livet jeg lever nå.

Jeg verner om de vondeste tingen. Det er viktig for oss å ha noe for oss selv. Men jeg forteller nok til at Dere skjønner alvoret i min situasjon. Jeg har valgt å følge hjertet mitt. Jeg vil hjelpe andre mennesker videre i livet. Det er mitt kall som jeg akter å følge. Jeg har fått en ryggsekk som jeg skal bruke fornuftig å årene som kommer. Jeg gleder meg til å få komme rundt, og møte mennesker ansikt til ansikt!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg