Jeg bestemmer selv!

En av fordelene med å ha blitt en voksen dame, er at jeg faktisk bestemmer ting selv. Det er opp til meg selv hvordan hverdagen min skal være. Jeg samarbeider selvsagt med min kjære ektemann. Men utenom det så bestemmer jeg faktisk helt selv. Det er ingen rundt meg som snakker meg ned, eller som tar fra meg håpet. Jeg får lov til å drømme. Jeg kan oppfylle noen av drømmene mine etter hvert som jeg blir stadig sterkere. Det er ikke noen som sier at jeg ikke får lov til det ene eller det andre. Jeg kan velge selv. Det er ikke lenger noe som skal holde meg tilbake fra det jeg ønsker. Jeg vet veldig godt at der kommer tøffe dager iblant. For det er ikke slik at mine vonde traumer bare forsvinner. Jeg må stadig kjempe meg gjennom det, og overvinne de vonde setningene som er plantet inni meg. Men jeg har bestemt meg for å styre skuten selv.

Jeg vil synge og spille. Jeg vil holde foredrag. Jeg vil være på scenen iblant. Det trigger meg, og det gjør meg sterkere. Jeg bekjemper angsten på min egen måte. Det ligger et talent i meg, og det skal jeg faktisk bruke etter beste evne. Altfor mange år har gått med til andre ting. Nå har jeg muligheten til å forme min yrkesfremtid. Da vil jeg ikke gjemme vekk de tingene som jeg elsker aller mest. Det skal heller bli en viktig del av livet mitt. Det handler ikke om å erobre hele verden. Men det handler om å kunne drive med det jeg elsker. Det som gjøre meg sterk og lykkelig. Jeg vil gjøre det som trigger frem mestringsfølelsen inni meg. Da vet jeg nemlig at mine prosesser fortsetter i riktig tempo. Jeg føler meg veldig heldig som har fått en ny mulighet i livet. Livskriser er ikke bare forferdelige. Mye god kommer faktisk frem i kjølvannet av dem.

Nå vet jeg endelig hva jeg ønsker å gjøre! Det aller beste er at jeg faktisk våger. Jeg skal nå kjenne godt etter på hvordan følelsene mine reagerer fremover. Jeg gleder meg som et lite barn. Jeg har så stor glede av å se hvordan livet mitt utvikler seg fremover. Jeg føler meg tryggere enn noen gang. Det er en magisk følelse som sprer seg inne meg. Jeg håper at Dere også kan merke det. Når jeg først har funnet nøkkelen, så skal jeg låse opp et nytt univers rett foran meg. Dette kommer til å bli noen spennende måneder fremover!

Vi blogges!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg