En hel uke med sykdom!

Det er skikkelig kjipt når alle planer må droppes fordi man rett og slett er syk. Slik ble det denne uken her for meg. Jeg kom hjem fra Oslo på søndagen, og kjente at jeg var veldig sliten. Men mandag kom feberen, hosten og hele kroppen streiket. Det har holt på hele uken. Jeg har fått i meg hostesaft, og pleiet meg selv på sofaen hele uken. Det er ikke noe jeg liker særlig godt. Jeg har virkelig fått juling denne runden. Hele kroppen føles som om den har vært gjennom en boksekamp. Jeg tok heldigvis grep kjapt, og avlyste avtaler og kurs. Det er ikke noen vits i å ta store sjanser nå. Det er under en måned til min store konsert, og den betyr så mye for meg. Jeg må derfor gjøre alt etter boken slik at jeg kommer meg på beina igjen raskest mulig. Jeg skulle egentlig dra bort deler av helgen, men det har jeg avlyst. 

Jeg kan ikke fordra hoste. Faktisk så får jeg litt panikk dersom det blir for ille. Så jeg har svelget ned mange doser med hostesaft de siste dagene. Men det hjelper heldigvis veldig. Jeg har kun fokusert på å øve litt på piano denne uken. Jeg kan jo ikke synge i en slik tilstand, men hendene mine fungerer fint. Jeg trenger å få musikken inn i fingrene mine, så det er helt ok å øve slik en stund. Jeg vet at stemmen min kommer tilbake om kort tid. Det er bare en forkjølelse. Dersom det drøyer, så skal jeg oppsøke lege. Jeg føler meg sikker på at dette skal gå veldig bra etter hvert. Men jeg vil ikke utsette kroppen min for noe press før den er helt frisk igjen. Det har jeg lært fra tidligere runder. Jeg skal derfor være fornuftig denne gangen, og virkelig la kroppen hvile mest mulig fremover. Jeg har heldigvis sunn fornuft. Som et voksent menneske så vet jeg jo at det er kun hvile som hjelper meg nå.

Det er trasig å være syk. Men jeg vet jo at det snart er overstått. Jeg har sett masse på tv, og lyttet til musikk. Jeg har fått i meg næring selv om jeg har vært dårlig. Det skal bli godt å føle seg frisk igjen. Det er en glede som jeg ikke alltid tenker over i hverdagen!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg