Vi må ikke presse oss selv for hardt!

Det er et stressende samfunn vi lever i. Det er veldig mange ting som vi skal mestre i vår hverdag. Vi skal balansere jobb og privatliv. Man skal være en aktiv familie, og bidra til at ungene holder seg i fysisk aktivitet. Der er en uendelig liste med krav eller forventninger til hvordan livet vårt skal være. Jeg har hoppet litt av den karusellen der. Jeg har ikke hatt en sjanse til å klare at sammen de siste årene. Vi har senket ned noen av kravene våre, og fokusert på det som har vært aller viktigst. Vi måtte lage en trygg og stabil plattform. Et hjem som inneholdt kjærlighet, trygghet og respekt. Vi har brukt veldig mye tid på det de siste årene, og det har gitt resultater som vi er godt fornøyde med. Jeg orker ikke å pushe meg på samme måte som jeg gjorde før. Det er fortsatt mange ting jeg ønsker å oppnå. Men veien dit skal være annerledes enn tidligere.

Jeg kjenner at det gjør meg veldig godt. Jeg har mer kontakt med hele meg underveis. Det er ikke bare et skall. Jeg er et helere menneske. Det har tatt veldig lang tid, men jeg kjenner at det nærmer seg noe som er veldig bra. Det er så raskt gjort å havne inn i den evige karusellen. Me alt som livet innebærer på godt og vondt. Jeg orker ikke et slikt hardkjør. Jeg har måtte sette grenser, og min kjære mann har hjulpet meg. Det er ikke så veldig kjekt å innse at man ikke strekker til. Men det handler aller mest om å finne de tingene som man virkelig kan mestre, og gjøre de så godt man bare kan. Jeg har nok vært veldig ambisiøs på egne vegne. Men jeg mener at det er riktig å ha noe å strekke seg etter. Det er verd å jobbe seg gjennom noe, så lenge man når et mål til slutt!

Jeg håper inderlig at vi kan bli enda flinkere på å ta vare på oss selv! Det er ikke bra for oss å stadig kjempe for å oppnå hele verden. Det gjelder å finne sin egen balanse i livet. Der kan ikke noen andre velge for deg. Jeg har stått i mange vanskelige valg gjennom livet. Men de siste årene har jeg valgt veldig riktig. Det føles veldig godt. Jeg skulle veldig gjerne hatt større økonomisk frihet, men man kan ikke få alt til enhver tid. Det vil bli stadig bedre etter hvert som årene går. 

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg