Jeg forbereder meg mentalt!

Det er veldig viktig for meg å være mentalt forberedt. Jeg skal om få uker har konsert i Egersund Arena. Jeg og flygelet alene på scenen foran et stort publikum. Da er det veldig viktig å være forberedt. Ikke bare på det musikalske, men like mye på det mentale plan. Jeg er nemlig veldig dårlig på å håndtere applaus! Det er noe som skjer inni kroppen min når jeg får applaus. Underveis i en opptreden så klarer jeg å koble ut applausen mellom sangene. Rett og slett fordi jeg bruker de sekundene til å forberede meg mentalt og praktisk på neste sang. Men når konserten er over, så kommer følelsene mine ut av kontroll når applausen kommer. Det er noe jeg forsøker å jobbe med. Jeg er jo veldig glad for at publikum gir meg en slik annerkjennelse. Det er bare det at det blir lit for mye av det gode på en gang. Så jeg må trene meg på dette. Jeg skal lære meg å nyte det litt mer. 

Det ligger mye mental forberedelse bak en opptreden for min del! Jeg jobber veldig mye i hodet mitt på forhånd. Jeg tenker på hva jeg skal si mellom de ulike sangene. Jeg ser for meg fremførelsen inni meg. Jeg forsøker å plassere følelsene på riktig sted. Det høres sikkert veldig rart ut for dere, men det er veldig viktig for meg. Slik er det alltid når jeg opptrer med formidling. Jeg tenker veldig mye på forhånd. Jeg bruker veldig sjelden mye manus, men alt ligger lagret inni hodet og hjertet. Jeg må ha noter på en slik konsert, da jeg ikke makter å huske både tekst og akkorder på samme tid. Det får bare være slik. Jeg skal uansett øve så mye på forhånd at det egentlig sitter i fingrene allerede. Jeg gleder meg som et lite barn, men det er skummelt på samme tid. Det verste for meg vil være dersom det ikke kommer nok folk. Så jeg håper inderlig at Dere stiller på konserten!

Mentale forberedelser er veldig viktig. Faktisk så ligger veldig mye av grunnlaget mitt akkurat i det mentale. Jeg har lært meg til ulike teknikker for å kunne mestre vanskelige situasjoner. Jeg har ulike pusteøvelser som roer meg ned. Det er et godt triks dersom pulsen øker, og man blir for nervøs. Jeg kjenner på en stor glede inni meg. Det er virkelig stas å ha kommet så langt i livet at man våger slike ting som denne konserten.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg