Åpenhet er min hjertesak!

Jeg snakker veldig åpent om min egen psykiske helse. Jeg har nemlig valgt åpenhet som det viktigste verktøyet for min terapi. For jeg har opplevd veldig mange ting de siste årene. Når jeg deler av meg selv, så får jeg så uendelig mye igjen. Jeg vet at min åpenhet kan hjelpe andre mennesker i sin hverdag. Det føles veldig godt å kunne være til hjelp for de som sliter i livet sitt. Jeg kan ikke ta bort alt det de strever med, men jeg kan spre et håp. Jeg kan fortelle dem at der finnes muligheter. Jeg kan bruke mine erfaringer til å vise dem en vei. Jeg kan ikke gå stegene for dem, men jeg kan være en støtte underveis. Jeg føler meg som en ressurs, og da forsvinner offeret i meg mer og mer. Det er en veldig god følelse. Jeg har nemlig ikke lyst til å ha det som et fokus i livet mitt lenger. Jeg vil heller fokusere på det som ligger foran meg.

Jeg har tenkt å fortsette med dette fremover. Det skal bli min jobb. Jeg skal ikke gi meg nå. For jeg vet at de stegene jeg går nå, de fører meg mot en god fremtid. Jeg kommer til å fortsette med bloggen min, med foredragene mine og med Youtube kanalen min. Jeg kommer til å være engasjert i frivillig arbeid fremover. Det er så viktig for meg, og jeg har fått så mange gode venner i disse organisasjonene. Når jeg fokuserer på alle disse tingene, så føler jeg meg veldig sterk. Da kan jeg merke min egen prosess, og virkelig kjenne at jeg lever mer og mer. Det er veldig mange brikker som er i ferd med å komme på plass i livet mitt. Jeg har mange ganger vært redd for at fortiden vil spise meg opp innvendig. Men jeg har klart å ta tilbake kontrollen over eget liv. Det gjør meg stolt!

Min stemme kommer ikke til å stilne! Jeg vet med meg selv at dette er min hjertesak. Jeg vil være med å fjerne stigmatisering og tabu rundt psykisk helse! Det fortjener faktisk jeg og veldig mange andre mennesker. Vi er nemlig vanlige mennesker som har en ekstra bagasje med oss i livet!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg