Jeg er i Norsk Ukeblad denne uken!

Jeg ble intervjuet av Norsk Ukeblad for noen måneder siden. Det har vært ganske vanskelig å vente på denne uken nå. For man vet aldri når slike ting kommer på trykk. Men nå er det ute, og det er både spennende og skummelt på samme tid! Jeg snakker åpent om min fortid, og jeg snakker mye åpenhet rundt psykisk helse. For meg er det et veldig viktig tema som jeg vil jobbe for. Da må jeg våge å være synlig, og ha en stemme i det offentlige rommet. Da må man noen ganger gå ut av komfortsonen sin. Det gjør jeg definitivt denne gangen her. Jeg valgte å bli intervjuet på Buen, og ønsket ikke å ha en hjemme hos reportasje. Det var helt i orden for ukebladet, og de har vært en profesjonell aktør. Jeg ble intervjuet av en veldig hyggelig journalist, og fotografert av en profesjonell fotograf. Det var noen spennende og krevende timer. Men jeg føler at resultatet er fint, og jeg står inne for det som står skrevet der.

Jeg kjenner det litt i magen min. Det er krevende å være modig iblant. Men det føles veldig viktig og riktig. Jeg har valgt åpenhet, og det gjør meg sterk! Jeg skal ikke skjemmes over mitt eget liv, og min ryggsekk. Jeg skal jobbe meg gjennom livet, og skaffe meg en fin fremtid. Jeg føler at det hjelper meg videre i mine prosesser. Men jeg må også gjøre andre ting som ikke handler om psykisk helse. Jeg trenger en balanse i livet mitt. Nå føler jeg at det er veldig ok, og jeg håper at der kommer en god periode for meg snart. Jeg har kommet meg gjennom noen veldig tunge uker. Men jeg vet at etter det, så kommer det som oftest en god periode! Livet svinger for oss alle sammen. Jeg føler at åpenheten min setter i gang prosesser som jeg må takle, og som jeg ikke kan utsette lenger. Jeg tror det er bra for meg i lengden. Jeg vil nemlig komme meg gjennom livet på best mulig måte!

Intervjuet finnes kun i papirutgaven, så det er bare å kjøpe Norsk ukeblad denne uken for å lese intervjuet! Håper at det kan være til hjelp for andre der ute. Send meg gjerne en tilbakemelding via Facebook dersom du ønsker det!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg