Jeg blir ganske matt iblant!

Jeg kjenner noen ganger at jeg blir ganske matt. Det handler om alle de tingene som blir forventet av oss hele tiden. Det er en uendelig rekke med “krav” som man bør innfri for å være en “vanlig” familie. Men noen ganger må man ta et steg til siden, og ikke være en del av den karusellen. Det har vært helt nødvendig for oss de siste årene. Når man blir langtidssykemeldt, så er ikke inntekten særlig stor. Da har vi tatt noen valg for å kunne ha en ok hverdag her hjemme. Vi er ikke en familie som reiser så mye til utlandet på ferie. Vi klarer oss veldig fint med camping. Det handler om å finne de tingene som vi kan kose oss med uten at det koster så utrolig mye. Vi vil heller ha muligheten til å dra i vogna hele året, enn en liten uke til varmere strøk. Men vi har et håp om å oppleve mer av verden etter hvert. Akkurat nå er det ikke det som er vår prioritet. Men det er klart at vi alle samme skulle ønske at tingene var litt annerledes.

Jeg er veldig bevisst på at man velger selv. Vi trenger ikke å kaste oss med på det materialistiske kjøret som foregår i dagens samfunn. Det er faktisk noe vi velger selv. Jeg forsøker å lære mine barn akkurat dette. For man skal være tro mot seg selv og egne holdninger. Jeg har mange ønsker. Men jeg vet at de må vente. Vi må forholde oss til at min helse ikke er så god, og at det vil ta tid før firmaet mitt blir mer stabilt. Vi har tatt den avgjørelsen.  Det er det som er min vei videre nå. Jeg må gradvis danne meg et grunnlag som gir vekst. Det kommer til å ta tid, men jeg er villig til å gi det en skikkelig sjanse! Jeg er så heldig som har en familie som støtter meg i dette. Min helse klarer ikke en vanlig jobb. Sånn er faktisk livet. Jeg håper inderlig at vårt liv er litt annerledes om noen år. Jeg har i hvert fall en god magefølelse på akkurat disse tingene.

Jeg har lært veldig mye gjennom livet. Det aller viktigste er at familie betyr alt! Så lenge vi har et trygt hjem, så skaper vi en god hverdag for oss alle sammen. Vi trenger ikke gull og grønne skoger. Livet er spennende selv om man ikke kan kjøpe det man vil!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg