Viktig å ta egne valg!

Jeg bestemmer selv over livet mitt. Da må jeg også være i stand til å ta egne valg, og stå for dem. Jeg føler meg trygg nå, og jeg er veldig klar over de valgene jeg tar. Jeg tenker meg nøye om, og er ikke så veldig spontan lenger. For alle valg får konsekvenser. Det lærer man iblant ganske hardt som voksen. Jeg har angret på mange valg opp gjennom livet. Men så kommer der alltid nye valg som kan gjøre en endring på situasjonen. Det handler mye om å være bevisst i øyeblikket, og foreta de riktige valgene underveis i livet. Jeg har heldigvis fått muligheten til å ordne opp i eget liv. Det var deilig  kjenne at livet endelig kom på riktig vei. Jeg er nå så heldig, og har det virkelig godt her og nå.

Men jeg ble nødt til å ta drastiske valg for å komme dit jeg er i dag. Det har vært mange tårer og redsel underveis. Jeg er likevel veldig stolt over meg selv i dag. Jeg har kommet meg gjennom veldig mange prøvelser, og jeg lever et godt liv i dag. Vi har et trygt og stabilt hjem, og alle trives. Det er en seier for meg og min mann. Vår kjærlighet heler alle sammen. Jeg har fått kjenne på kroppen at feil valg får store konsekvenser. Men så har jeg også fått kjenne på en enorm trygghet og kjærlighet etter riktige valg. Livet består av oppturer og nedturer. Man får litt av alt gjennom livet. Det er det som gjør at vi utvikler oss. Jeg har mange ganger tenkt at dette orker jeg ikke. Men så finner man en styrke inni seg selv som alltid er der. Som holder oss i gang selv om livet rundt oss vakler. 

Jeg har blitt en dame som vet hva jeg vil! Jeg lar meg ikke kue av negativitet. Så lenge jeg og min kjære mann er enige om vår kurs, så har jeg det bra. Jeg kan ikke leve livet mitt slik som andre ønsker at jeg skal. Det skal føles riktig for meg, og for mine nærmeste. Jeg har kanskje tatt valg som ikke du ville gjort. Men sånn er livet. Vi er forskjellige, og har ulike grenser i livet. Jeg respekterer din, og jeg håper at du respektere min!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg