Jeg må bare gjøre det!

Det er mange ganger slik at jeg ønsker å gjøre en ting, men så våger jeg ikke. Det handler mange ganger om frykten for å mislykkes. Jeg er så redd for å ødelegge noe, eller at jeg sitter igjen og føler meg dum. Da ender det med at jeg overlater oppgaven til noen andre, og prøver ikke en gang. Det er særlig når det kommer til tekniske utfordringer at jeg pingler ut. Jeg har liksom ikke troen på at jeg kommer til å fikse det selv, og jeg liker ikke å måtte spørre om hjelp hele tiden. Min ektemann er jo heller ikke mye hjemme, og jeg må kunne klare meg selv på det aller meste. Da velger jeg altså veldig ofte å ikke prøve i det hele tatt. Men jeg har bestemt meg for å slutte med slike tanker. For jeg kan mye mer enn jeg faktisk aner. Det tar bare litt tid før jeg våger å gjøre noe med det.

For en tid tilbake kjøpte min kjære mann et flott stativ til vårt kamera. Det var fordi jeg da kunne bruke det til å filme med og ta bilder med. Men jeg fikk noia, og det har kun blitt stående i et hjørne. Jeg har dermed kun filmet med telefonen. Det er jo greit nok, men kvaliteten blir jo ikke det samme. Nå har jeg endelig begynt å bruke kameraet og stativet. Det gikk mye lettere enn jeg trodde! Og kvaliteten er så utrolig mye bedre. Det viser meg atter en gang at jeg bare må sette i gang, så ordner det seg til slutt. Nå er jeg også i full gang med redigering av mine videoer, og jeg opplever mestring hver eneste gang. Det er så utrolig spennende å jobbe med film og YouTube.

Jeg tror ikke jeg er den eneste i verden som sliter med selvtilliten. Men jeg vet at det er kun meg selv som kan fikse opp i dette. Jeg må ta tak, og ikke la meg stoppe. Det handler om å prøve og feile. Ikke gi opp selv om man misser første gangen. Jeg har blitt ganske mye flinkere på dette området den siste tiden. Men det er noe som jeg må jobbe med hele tiden. For man faller veldig kjapt tilbake i gammelt mønster! Nå føler jeg meg ganske flink som har kommet i gang med å bruke det fine utstyret som jeg har fått! Jeg gleder meg til å videreutvikle mine ferdigheter innenfor film!

Vi blogges! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg