Lytt til Din egen magefølelse!

Jeg har merket meg at mange mennesker ønsker å fortelle meg hva jeg bør gjøre, eller hvordan jeg skal gjøre det. Noen ganger har det virkelig vært til veldig god hjelp, og rådene har gitt meg personlig vekst. Men jeg har også kjent på det motsatte. For noen ganger er det ikke riktig. Jeg har lært meg å kjenne etter i magen min. Føles dette riktig, eller er det noe som skurrer? Det har etter hvert blitt veldig viktig for meg å lytte til min egen magefølelse. Jeg har blitt mye tryggere på meg selv, og kan da også ta bedre valg for meg selv. Jeg snakker veldig mye med min kjære mann. Men ellers så har jeg valgt å ikke snakke med så veldig mange andre når det kommer til min vei videre. For det handler aller mest om hvordan vi i den nærmeste familien ønsker å leve i vår hverdag. Jeg vet også at mitt valg om åpenhet skaper diskusjoner. Jeg kan fint ta imot innspill fra andre personer. Men jeg må likevel være tro mot mine egne følelser når det kommer til dette. Jeg er svært heldig som har en ektemann som forstår meg, og som støtter meg. Det gjør at vi finner en fin løsning på vårt liv.

Noen ganger har jeg gått imot min egen magefølelse. Det fungerte veldig dårlig, og fikk store konsekvenser. Jeg har derfor valgt å lytte mer og mer på det som kroppen min forteller meg. Jeg vet nemlig at dersom jeg jobber mot kroppen min, så gir jeg meg selv juling. Det er ikke en gunstig situasjon for meg. Jeg har derfor funnet min egen måte å leve hverdagen på, og tar mine egne hensyn. Vi har det fint sammen her i Mandal, og jeg føler meg fri! Jeg slapper av på en helt annen måte enn tidligere, og jeg vet at det fører meg videre fremover. Jeg har blitt helt nødt til å lytte. Gi meg selv gode opplevelser. Ikke kreve det umenneskelige av meg selv. Bare være til, og gjøre det aller beste i hverdagen for meg og min familie. Jeg kan ikke blidgjøre hele verden. Det aller viktigste får være at vi har det bra, og at livet er godt.  Jeg føler endelig at jeg fungerer ganske bra, og at kroppen min har det litt bedre nå på sommeren. Jeg forsøker derfor å lytte mer til den, og passe mer på helsen min.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg