Vi må unne hverandre suksess!

Det vil alltid være noen mennesker som gjør det bedre enn deg. Noen ganger er du best på noe, og andre ganger er det noen som er hakket vassere enn deg. Vi må unne hverandre å lykkes med det som vi driver med! Jeg kan ikke fordra når sjalusi ødelegger vennskap eller arbeidsmiljø. Hvorfor skal vi alltid være best selv? Kan vi ikke være mer rause med hverandre, og gi dem ros når de lykkes? Jeg tror vi har noe å lære alle sammen. Vi lever i et samfunn hvor man er nødt til satse mye dersom man skal klare å leve av eget firma. Jeg mener derfor at de som har jobbet hardt, skal få lov til å være stolte av sin egen innsats. Man skal ikke være kjepphøye, men det er lov å være stolt over sin egen innsats. 

Jeg blir glad på andres vegne. Jeg tror at det er en viktig egenskap. Å være raus mot andre mennesker skaper god stemning. Jeg vet selv hvordan man kan møte på misnøye og misunnelse. Men jeg velger min egen vei, og forsøker å holde meg rolig. Jeg kan ikke blidgjøre hele verden. Der vil alltid være mennesker som ikke liker det jeg driver med. Men jeg kan ikke la dem få bestemme over livet mitt! Jeg klapper for de som virkelig når sine mål. Det trenger ikke være økonomiske mål. Men de som jager etter drømmene sine, og virkelig våger å stå på! Jeg har min egen drøm, og jeg velger å jobbe for å oppnå det. Det handler faktisk aller mest om få lov til å bidra.

Jeg har valgt å ha en litt  annerledes jobb. Men den er veldig viktig for meg. Jeg vet at der er mange som heier på meg, og som vil unne meg å lykkes. Jeg skal i hvert fall fortsette med å heie på alle de menneskene som våger, og som jobber hardt hver eneste dag! Vi er mange, og noen vil oppnå mer enn andre. Men ingen skal ta fra oss muligheten til å velge våre egne veier!

Vi blogges!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg