Vær snill mot Deg selv!

Er Du snill mot deg selv i hverdagen? Stiller Du opp for alle andre, og så glemmer du deg selv? Klarer Du å være god mot deg selv, eller havner du aller sist på prioriteringslisten?  Det er veldig mange gjøremål i en travel hverdag. Man skal rekke veldig mye, og være tilgjengelig for mann, barn og jobb. Da er det veldig fort gjort å plassere seg selv aller sist i køen. Men det er ikke særlig smart! For dersom man ikke passer på seg selv, så klarer man ikke i strekke til i lengden. Jeg har kjent på akkurat det samme selv. I perioder så må man brette opp ermene, og virkelig hjelpe de nærmeste. Men jeg glemte en periode å puste selv. Det fikk store konsekvenser for meg og min helsetilstand. Alle belastningene har gitt meg kroniske sykdommer som jeg aldri blir kvitt igjen. Men jeg har lært meg å leve et godt liv likevel. For jeg har valgt å ta bedre vare på meg selv nå. 

Det er så lett å glemme det ut. Men man må faktisk være sin egen bestevenn! Jeg har glemt det veldig mange ganger, og vært min egen fiende. Jeg har vært en ekspert på å gjøre livet vanskelig for meg selv. Det vil jeg ikke fortsette med, og tar derfor grep underveis i livet. Noen ganger litt for sent, men det blir gjort. Jeg har de siste månedene virkelig skjønt alvoret i dette. Jeg har mine prosesser som foregår i privatlivet mitt. Det krever masse pågangsmot og energi. Da kan jeg ikke sette meg selv bakerst i køen. Da må jeg faktisk passe på at min helse er så god som mulig både fysisk og psykisk. Jeg kan ikke forvente at andre skal legge forholdene til rette for meg. Jeg må selv være veldig bevisst på de valgene som jeg tar, og følge nøye med på konsenser. Det er lov å gjøre feil valg, men man bør kunne rette det opp raskt hvis det går feil vei!

Våg å vær snill mot deg selv i hverdagen! Da vil du etter hvert merke at din positive energi vil endre dagene dine. Det smitter over på de som er nær deg. Jeg er veldig glad for at jeg har mine nærmeste her i Mandal. Vi har funnet en fin hverdag, og vi jobber oss gjennom det som skjer. Jeg har tatt veldig mange grep, og jeg føler virkelig at jeg er på riktig vei!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg