Vi gleder oss til sommerferie!

Nå er det ikke mange ukene igjen av dette skoleåret. Det er like deilig hvert eneste år. Når man ikke lenger må man vekkerklokken på så tidlig, og man kan senke skuldrene ned. Det er alltid sånn i starten av en ferie. Det er ikke flere tentamener igjen nå, så da blir det nok noen kjekke kosedager på skolen fremover. Det fortjener de etter et helt skoleår. Jeg vet at vi trenger stabilitet og forutsigbarhet her hjemme. Så det kan til tider være ganske utfordrende med slike ferier. Men jeg unner de små å få fri, og ikke ha noen forpliktelser på en stund. Det er på tide å finne sommerferierytmen snart! Vi har allerede hatt noen veldig flotte uker med nydelig sommervær. Jeg håper virkelig at dette fortsetter utover sommeren.

Det er ikke så veldig store planer for denne sommerferien her hos oss. Vi skal innom campingen iblant, men ellers så blir vi her hjemme. Det er litt uvant, men tidene forandrer seg hele tiden. Akkurat nå er ikke camping så veldig spennende, så da må vi tenke litt annerledes. Men vi kan ikke dra av sted på noe ferie til utlandet dette året heller. Det får vi ta senere. Slik er livet når jeg ikke makter å være i jobb. Vi får kose oss mest mulig her hjemme og på Neset. Det er ikke alltid de store tingene som virkelig betyr noe. Men ungene merker presset på skolen angående ferieplaner. Vi har hatt en del samtaler om dette temaet de siste ukene, og det kan være vanskelig å forstå at man rett og slett ikke kan prioritere slike reiser akkurat nå.

Jeg gleder meg i hvert fall til sommerferie! Det skal bli godt å ha kommet selv velberget gjennom 5. og 9. trinn på skolen. Det er nå viktig å ta livet med ro, og samle krefter til en travel høst. Jeg skal forsøke å nyte hver eneste sommerdag best mulig. Det er den aller beste årstiden for min kropp. Jeg skal være mye ute, og jeg skal kose meg sammen med familie og venner. Jeg håper på nydelige sommerkvelder i godt selskap! Jeg trenger ikke så mye mer for å være lykkelig her og nå!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg