Hva trenger Du for å føle deg vel?

De siste årene så har jeg virkelig lært veldig mye om meg selv. Jeg har funnet mange nye interesser, og jeg har fått meg nye vennskap. Jeg har lært meg selv å kjenne på en helt ny måte. Og jeg har blitt mye mer bevisst på hva jeg egentlig trenger for å føle meg vel. Det er snakk om de helt elementære tingene som man ikke tenker så veldig mye på. Jeg har fått et hjem som endelig er mitt hjem. Et sted hvor jeg slapper av, og føler meg elsket og trygg hver eneste dag. Jeg har en ektemann, og har fått oppleve hva ekte kjærlighet egentlig dreier seg om. Vi har stått sammen i stormer som ikke har vært enkle. Men når man kommuniserer, og møtes med respekt så er det mye som går. Jeg får lov til å være mamma til verdens beste gutter. Det er en utfordring til tider, men jammen meg det aller største i verden. Nye vennskapsbånd er blitt knyttet med fantastiske mennesker. Jeg føler meg uendelig heldig som får oppleve det.

Jeg trenger trygghet og stabilitet i min hverdag. Det er den aller beste medisinen når man har en fortid som min. Når angsten herjer med meg, så er den trygge havnen ekstra viktig. Å vite at man kan komme hjem, og virkelig lande i trygge omgivelser er magisk for meg. Det er ikke noe av dette som jeg tar for gitt. Jeg vet hvordan det er å ha det vondt og vanskelig. Og da blir gleden over hverdagen ekstra god å kjenne på. Jeg trenger ikke all verden for å leve godt. Det handler ikke om gods og gull. Det handler om nærhet og kjærlighet. Respekt og omsorg. Trygghet når det stormer som aller verst inni meg. Noen som holder rundt meg, og som trøster meg. Som forteller meg at alt kommer til å gå bra. Det er det som virkelig betyr noe for meg i min hverdag. Jeg har kommet til en ny hverdag som inneholder mange gode ting. Det gjør meg friskere for hver dag som går. Det kan føles som om jeg står på stedet hvil. Men sannheten er en helt annen.

Jeg er mye tryggere på meg selv nå! Jeg har hatt en stor utvikling etter at jeg kom ned hit for tre år siden. Det er godt å kjenne at man lever! Jeg har mine tunge stunder iblant. Da er det veldig mye som er smertefullt og vanskelig. Men så ser jeg meg rundt, og oppdager alt det gode i livet mitt. Jeg ser alle de nære tingene som er helende, og som skaper trygge rammer. Det er akkurat det jeg trenger.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg