Frodige kvinner skal ikke skjemmes av kroppen sin!

Veldig mange kvinner har en frodig kropp. Det er ikke alle som er like slanke rundt midjen. Jeg har noen kilo for mye, men er blitt en del mindre i løpet av årene. Jeg er fortsatt overvektig, men ikke direkte helsefarlig lenger. Det er jeg glad for. Jeg har slitt med eget selvbilde i veldig mange år. Mye av årsaken ligger i mobbingen av mitt utseende og kroppen min. Jeg kviet meg for bilder i veldig mange år. Film var helt utenkelig å stille opp på. Jeg slet med kroppen min, og jeg mislikte den veldig sterkt. Det er slitsomt å være uvenner med sin egen kropp! Jeg har jobbet veldig mye med dette i årenes løp. Da jeg reduserte vekten min, så ville jeg bli normal. Jeg ville føle meg som alle andre. For jeg trodde at det ville løse veldig mange av mine problemer. Men jeg tok ganske mye feil. Ja jeg har fått det mye bedre. Men utfordringene på innsiden var der fortsatt.

Jeg har tatt grep. Jeg har stått foran speilet, og kjempet meg gjennom vonde tanker og setninger. Det har vært vanskelig, men gitt veldig gode resultater. For jeg er endelig blitt venn med meg selv. Her om dagen filmet jeg meg selv mens jeg viste frem antrekk fra min egen garderobe. Jeg vandret rundt i stuen som en annen modell. Jeg måtte flire godt av meg selv. For det føltes så utrolig merkelig. Ingen andre var hjemme, og jeg koste meg med å style ulike antrekk. Etterpå redigerte jeg klippene, og satte til musikk. Jeg brukte ikke noe som helst filter! Så satte jeg det sammen til en video til min YouTube kanal ( WeLG Foredrag). Jeg er interessert i klær og mote. Men for meg handlet det faktisk om noe enda viktigere. Jeg våget å føle meg fin! Jeg skal ikke lenger skjemmes over den kroppen som jeg faktisk har.

Jeg blir så inspirert når jeg ser andre frodige kvinner som poster bilder på sosiale medier. De er seg selv fullt og helt, og de har en holdning som jeg virkelig liker veldig godt. Så vil man alltid ha ulike smak, og det er helt ok. Det viktigste for meg er at kvinner og menn våger å være seg selv fullt og helt! Jeg skal være helt ærlig. Jeg gruet meg litt for å publisere videoen som jeg hadde laget. Jeg så kritisk gjennom den mange ganger først. Men så minnet jeg meg selv på det jeg har lært av livet. Vi er alle sammen unike mennesker, og vi er helt perfekte akkurat slik som vi er!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg