Jeg stoler på meg selv!


Licensed from: Annastavr pixabay.com 

Det har væt veldig mange dype samtaler med meg selv de siste årene. Å komme seg gjennom en solid livskrise er ikke en spøk. Det er faktisk beinhard jobbing fra morgen til kveld. Det er ikke noen ting som løser seg av seg selv, og man må stålsette seg. Man vet ikke når neste storm kommer, og hvor lenge den kommer til å vare. Og så må man håndtere etterdønningene en god stund etterpå. Jeg har vært veldig sliten og trist mange ganger. Det er ikke få ganger jeg har følt at det aldri kommer til å bli bedre. Men jeg tok veldig feil, og takk gud for det. For nå kan jeg endelig kjenne på glede igjen. Det hender at jeg ikke tenker så veldig mye på det som er vanskelig. Jeg får noen etterlengtede friminutt iblant. Det oppleves faktisk som magisk for min del. 


Licensed from: Simon pixabay.com 

Jeg lever med tankekjør inni hodet mitt. Det betyr at hjernen min veldig ofte jobber på høygir. Det suger energi ut av hele meg. Noen ganger så har jeg egentlig bare lyst til å skrue alt sammen på pause. Men det er ikke så enkelt å skru seg selv av. Heldigvis har jeg lært meg noen teknikker som faktisk kan fungere. Det gir meg de viktige pustepausene som holder meg i gang. Når for eksempel musikken jager vekk alle tankene, og jeg kun fokuserer på å synge eller spille riktig. Jeg elsker de minuttene så intenst. Det er deilig med en pause iblant. Jeg har blitt veldig flink til å nyte de enda mer. Jeg oppsøker det aktivt, og er veldig ivrig. for jeg higer etter de stundene hvor hjernen min bare fokuserer på det gode i livet. Det er nok ikke så lett å forstå. Og dere skal være veldig takknemlige for at dere slipper å ha tankekjør.


Licensed from: AlainAudet pixabay.com 

Jeg har laget meg et liv som fungerer ganske bra. Jeg er  gift med verdens beste ektemann, og koser meg med ungene mine. Noen dager er fortsatt en evig kamp. Men jeg vet også at vi sakte men sikker beveger oss mot bedre tider. Jeg kan ikke miste håpet. For meg er det veldig viktig å holde meg selv på en positiv vei. Jeg kan ikke endre noe av fortiden min. Men jeg kan fokusere på fremtiden, og gjøre den så best som mulig for meg og min familie.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg