Morgenstellet tar lenger tid!

Før så kunne jeg være klar på 10 minutter om morgenen. Sik er det ikke lenger her i gården. Jammen meg har jeg blitt mye mer opptatt av mitt eget utseende. Men det er etter min mening bare positivt. Jeg koser meg nemlig med å finne klær, og sminke meg i hverdagen min. Det føles godt, og jeg merker at det gir meg en liten drahjelp til å klare resten av dagen. Når jeg skal filme, så føler jeg jo for å være ok sminket. Det handler for meg om å bruke de virkemidlene som jeg faktisk har for å føle meg litt bedre. Jeg jobber så inderlig mye med innsiden, så jeg er ikke redd for at det ytre skal få for stor plass i livet mitt. Det er veldig kjekt å merke at jeg er annerledes. Jeg liker faktisk meg selv bedre nå. Det høres kanskje merkelig ut for deg, men jeg er gladere i meg selv nå. Da blir jeg også mye tryggere på meg selv, og klarer mer.

Det tar tid å stelle seg om morgenen. Men dusj, sminke og hår så bruker meg fort 45 minutter på badet. Det er en stor endring for min del. Men jeg koser meg, og tar gjerne på litt musikk mens jeg steller meg. Da hender det at jeg både synger litt, og tar noen dansetrinn uten å tenke meg om. For meg er det en befriende følelse. Jeg kjenner at det hjelper på mitt humør, og jeg blir på en måte skrudd på. Jeg har snakket med flere kvinner om dette, og alle er enige. Det skjer noe med de fleste når de sminker seg litt, og fikser seg. Jeg har oppdaget en ny hobby, og heldigvis synes min kjære mann at det er kjekt. Jeg bryr meg plutselig om både sminke,smykker, klær, sko og hårpynt. Det er mye på en gang. Men så lenge jeg koser meg, så er det ok for meg. Jeg passer nemlig også på at jeg ikke presser meg selv for hardt når det kommer til dette. 

Jeg tar gjerne en sminkefri dag dersom jeg føler  for det. Men jeg merker at da er jeg ikke så påskudd og selvsikker lenger. Jeg jobber med det, og er veldig bevisst på mine valg. Jeg vil nemlig ha en trygghet innerst i meg selv. Den er i ferd med å komme på plass. Jeg gleder meg til å se hvordan livet mitt vil utvikle seg fremover. 

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg