Tungt å komme i gang!


Licensed from: Pitsch pixabay.com 

Jeg har merket meg at det mange ganger er vanskelig å komme i gang med dagens gjøremål. Man har kanskje sovet litt dårlig, eller så står man rett og slett opp på feil fot. Da må jeg som regel ta meg sammen. Nullstille dagen, og forsøke å starte den på nytt igjen. Jeg kan ikke fordra når hele formiddagen går i vasken fordi jeg har vært altfor sløv. Da blir jeg ganske sint på meg selv iblant. Men vi er bare mennesker, og noen dager er verre enn andre. Det er både og med ferie når det kommer til rutiner. Det er så altfor fort gjort å havne inn i feil mønster. Man har ikke det samme behovet for å stå opp så tidlig, og da sklir det veldig fort ut for min del. Jeg forsøker derfor å ha et fast tidspunkt hvor jeg skal vekkes om morgenen. Det er litt senere enn ellers i året, men likevel ganske ok tidspunkt.


Licensed from: ivanovgood pixabay.com 

Det handler ofte om at man bare må starte et sted. Komme seg i gang med rutinene, og da kommer det meste av seg selv. Jeg har mine ting som jeg liker å få unnagjort på formiddagen når det kommer til blogg og YouTube. Så kan jeg slappe helt av resten av dagen uten å tenke mer på det. Jeg er derfor ganske strukturert når det kommer til dette, og følger en oppsatt publiseringsplan. Jeg ligger langt foran skjemaet når det kommer til bloggen, og så lager jeg filmer de dagene hvor jeg har lyst og overskudd. Det er kjekt å holde hjulene i gang, og jeg er nødt til å publisere ofte på YouTube for å komme inn å det markedet ordentlig. Jeg er glad for at jeg liker å holde meg aktiv. Det hjelper nemlig veldig mye på psyken min. Det er ikke så veldig bra for meg å kun slappe av hele dagen. Jeg trenger å være kreativ, og ha et positivt fokus i hverdagen min.


Licensed from: sianbuckler pixabay.com 

Jeg vet at noen dager så vil det bare ikke fungere samme hva jeg gjør. Da lar jeg kropp og sjel få hvile i fred og ro. Noen ganger må man bare lytte til kroppen, og ta en velfortjent pause. Jeg har ikke noen andre som bestemmer over meg når det kommer til WeLG Foredrag. Så jeg er min egen sjef, og kan velge selv når jeg trenger en pause. Akkurat det er veldig deilig. Jeg kan være veldig streng mot meg selv i perioder, men jeg har også blitt en bedre venn med meg selv.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg