Jeg formidler åpent og ærlig!


Licensed from: Alexas_Fotos pixabay.com 

Jeg bestemte meg veldig tidlig for å formidle helt åpent og ærlig. Jeg visste at der ville komme reaksjoner. Å snakke åpent om psykiske utfordringer er vågalt. Man lar omverdenen få et innblikk i sine innerste tanker og følelser. Det har vært litt vanskelig i perioder å være meg. Men for det aller meste så har det gått veldig fint.  Jeg har hatt et behov for å kunne formidle noen av mine opplevelser, og mine tanker rundt det. Så velger jeg å ha en del private grenser som jeg ikke overskrider. Jeg har heldigvis tenkt veldig nøye gjennom det fra starten av. Men jeg kan ikke gjøre annet enn å snakke åpent og ærlig om mitt liv. Det er slik jeg er som person, og jeg har min historie. Man kan ikke dele absolutt alt med offentligheten. Men det er mulig å balansere på en fin måte. Jeg står inne for alt som er skrevet her på bloggen. Jeg angrer ikke på noen innlegg, og det er godt for meg å kunne tenke på.


Licensed from: geralt pixabay.com 

Når jeg holder foredrag, så snakker jeg fra hjertet mitt. Jeg bruker mine personlige erfaringer for å hjelpe andre mennesker. Det er til tider veldig nært og sterkt for meg. Jeg vet også at det trigger følelser hos de som er tilstede. Men jeg har en åpen dialog, og jeg vet at min sannhet må få komme frem i lyset. For det er viktige temaer som jeg tar opp i mine foredrag. Når jeg velger sanger til mine konserter, så er det de sangene som har hjulpet meg gjennom livet. Da blir det også naturlig for meg å dele litt rundt hver enkelt sang. Jeg bruker musikk som terapi, og det ønsker jeg å vise mitt publikum. Da får tekst og musikk et dypere innhold. Jeg har sett mange som gråter mens jeg synger. Det trenger ikke være av sorg. Men musikken treffer en nerve inni den enkelte, og der settes i gang ulike prosesser der og da.


Licensed from: FelixMittermeier pixabay.com 

Jeg har fått svært gode tilbakemeldinger. Det gjør meg glad. For det forteller meg at min formidling når frem til mitt publikum. Jeg vet at det tar lang tid å få dette som en jobb. Men jeg er villig til å forsøke, og så får tiden vise hvordan vi ender opp!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg