Vær din egen sjef!


Licensed from: geralt pixabay.com 

Jeg har virkelig lært at jeg må stole på meg selv, og mine egne ferdigheter. Jeg må våge å sette meg selv i sjefsstolen, og stake ut min egen vei. Man kan gjerne ta imot gode råd underveis. Men det er jeg som er sjef over mitt eget liv. Det har jeg jobbet veldig hardt med. Jeg har tidligere hatt ansvarsfulle jobber hvor jeg har ledet meg selv og andre ansatte. Jeg skal ærlig si at det var med blandet hell. For når privatlivet sakte men sikkert tar knekken på deg, så mister man grepet. Nå ønsker jeg ikke å være sjef over andre ansatte lenger. Det er noe som jeg ikke føler er ok for meg lenger. Min helse vil ikke ha godt av en slik utfordring lenger. Men jeg må være sjef over meg selv. Det er en stor og viktig jobb for meg her og nå.


Licensed from: geralt pixabay.com 

Jeg kunne valgt å gi opp. Lagt inn alle årene, og bare ventet på at uføretrygden skal komme på plass. Men jeg klarer ikke å gi meg. For jeg har motivasjon til å jobbe med meg selv. Det handler om en indre trang til å kunne være en ressurs. Men jeg må finne min egen vei dit. For jeg er ikke i stand til å ta det på vanlig måte.  Jeg må kunne være hjemme, og jobbe i mitt eget tempo. Jeg kan ta noen foredrag, men ikke være på farten hver eneste dag. Det handler om friheten til å legge opp sin egen arbeidsdag. Da kan man nemlig utrette veldig mye når man har energien til det. Jeg kan skrive på bloggen sent på kvelden hvis det føles riktig for meg der og da. Men jeg forsøker alltid å jobbe fra morgenen av. Det er det som er best for meg egentlig, og det gir meg mange timer fri til å bevare helsen og familien min.


Licensed from: geralt pixabay.com 

Våg å vær din egen sjef! Ta de valgene som må til for at Du har kontroll over ditt eget liv. Det kan komme vanskelige stunder underveis. Men på lang sikt så trenger man virkelig å ha en viss kontroll selv. Jeg er nok blitt en kontrollfrik på mange områder. Det er noe som jeg må jobbe med. Men så har jeg senket kravene ned på visse områder allerede. Jeg har erkjent at kroppen min ikke er så sprek som jeg skulle ønske. Men jeg har gitt meg selv noen oppgaver som jeg kan løse. For jeg har tatt styringen selv. Nå er jeg virkelig i gang med å få ting på stell. Det kan du også klare!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på YouTube og Instagram!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg