Noen ganger føler jeg meg veik!

Licensed from: Capri23auto pixabay.com

Det er ikke alltid like enkelt å ta tak. Små ting kan bli veldig store når man sliter med å komme i gang. Jeg har forsøkt å skjerpe meg på noen ting den siste tiden. Jeg kan nemlig ha en stygg tendens til å utsette ting til siste slutt. Små filleting som ikke burde koste meg en kalori å få unnagjort. Men det kan bli til store problemer som jeg ikke ser noen løsning på i det hele tatt. Jeg måtte virkelig ta meg sammen ,og gjøre noen endringer på visse områder. Da fikk jeg nemlig fortgang i flere ting, og det ble en lysere hverdag for meg. Men iblant kan jeg altså føle meg veldig liten og veik. De dagene liker jeg ikke i det hele tatt, og det irriterer meg veldig. For jeg har blitt så mye sterkere på så mange andre områder i livet. Det burde ikke være så vanskelig å bli mer effektiv i sin egen hverdag.

I ferien sklir det som regel alltid mer ut, og det tror jeg gjelder for veldig mange. Men nå er det vanlig hverdag, og da kan man ikke sluntre unna med de gjøremålene som dukker opp en vanlig dag. Jeg forsøker å bli enda mer strukturert, men innser at forbedringspotensialet er ganske stort enda. Men så kan man ikke være perfekt på alt her i livet heller. Noe må være litt sånn på halv åtte iblant også. Det er jo det som er livet. Jeg skulle bare ønske at jeg ikke fikk den følelsen av å være veik. For da kommer alle de vonde tankene om meg selv frem igjen. De kommer seilende mot meg, og jeg tar imot den med åpne armer. For det var jo så vanlig for meg i fortiden. Nå må jeg jage dem vekk, og ikke ha fokus på det som er vondt og vanskelig.

Jeg har litt å endre på. Men det har vi alle sammen tenker nå jeg. For dersom man tror at man er helt feilfri, så bør man ta en realitetssjekk med seg selv. Jeg vet at jeg må jobbe meg gjennom det dag for dag. Mye har blitt veldig bra, og noe skal der fortsatt jobbes aktivt med fremover. Når man i det minste ser at man har noe å jobbe med, så er mye av jobben allerede gjort. Jeg bretter opp ermene, og går i gang med høsten med friskt mot! Jeg vet at det kommer jeg til å trenge!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg