Uvitenhet skaper såre følelser iblant!


Licensed from: suju pixabay.com 

Det er ikke alltid like enkelt å leve med en psykisk diagnose. Jeg har valgt å være åpen, og det angrer jeg ikke på. Det er nemlig veldig viktig å spre kunnskap til våre medmennesker. For veldig mange har ikke peiling på hva det egentlig innebærer å ha en psykisk lidelse. Det er ikke alle som tenker over at deres uvitenhet faktisk kan såre andres følelser! Jeg har møtt på det så mange ganger. De evige kommentarene om at jeg bare må gå videre i livet, og legge alt sammen bak meg. Jeg må bare fokusere på det som er her og nå, så vil alt sammen forsvinne. Hadde det bare vært så enkelt. Da skulle jeg brukt den oppskriften hver eneste dag resten av mitt liv. Men for meg kan det ikke nytte å bare skyve alt vekk. Traumene har laget for stor skade til at hjernen min tillater det.


Licensed from: ROverhate pixabay.com 

Jeg gjør virkelig så godt som jeg bare kan. Men jeg blir trist og ganske såret når jeg ikke blir trodd eller forstått. For det er ikke sånn at en oppskrift hjelper for alle sammen. Vi er unike mennesker som har hver vår bagasje i livet. Jeg har kanskje opplevd vanskelige ting, men jeg har også opplevd masse godt. Det gjør at jeg kan jobbe meg gjennom tingene nå. Men det tar veldig lang tid, og jeg er ganske skjør underveis. Tro meg når jeg sier at jeg skulle ønske det var annerledes. For jeg vil leve livet mitt i fulle drag sammen med min familie og min elskede mann. Jeg har ikke lyst til å bruke energi på gammel dritt. Men kroppen min er ikke ferdig med det enda. Minnene sitter fast i kropp og sjel.


Licensed from: mbll pixabay.com 

Jeg har et behov for å bli forstått. Da må man spre kunnskap og erfaringer ut til andre mennesker. For heldigvis så har ikke alle de samme erfaringene som jeg har. Det finnes også mange skjebner som har opplevd verre ting enn meg. Men vi skal alle sammen leve i dette samfunnet. Da må vi være tolerante mot hverandre, og vise respekt. Trygge rammer har hjulpet meg gjennom mange prosesser. Det skal hjelpe meg i fortsettelsen også. Jeg velger å prate åpent fordi jeg tror det kan gjøre en liten forskjell for noen mennesker der ute. Det betyr faktisk mye for meg. Hvis jeg kan bruke mine erfaringer på en positiv måte, så blir livet mitt enklere å leve med!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på YouTube og Instagram!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg