Jeg liker rutiner!

Licensed from: pasja1000 pixabay.com 

Det er ikke tvil om at jeg er et rutinemenneske.  Skolen har kommet i gang igjen, og vi har gutter i 10.klasse og 6.klasse. Det er noe med det å kunne ha vante rutiner i hverdagen sin. Da blir også helgene mer satt pris på her i huset. Det er alltid ganske hardt å komme i gang igjen etter en fin sommerferie. Men nå var det på tide å komme i gang igjen med hverdagen. Det synes i hvert fall mammaen i dette huset. Sånn tror jeg veldig mange føler det. Det er litt deilig når jeg nå har noen timer alene på dagtid. Da kan jeg gjøre ærender, og jobbe de timene som jeg ønsker uten å ha noen som trenger meg. Det er godt med litt alenetid. Jeg trenger det skikkelig.

Licensed from: ulleo pixabay.com 

Det er veldig viktig å gi seg selv alenetid. Jeg merker mer og mer at det er noe som jeg må prioritere videre i livet. Når man skal stå litt ekstra på for andre hele tiden, så er det veldig viktig å ta vare på seg selv. Jeg skal bruke de timene veldig godt i ukene, og så er det familien som får fokuset de andre timene. Vi har kommet oss i gang, og det er en litt humpete start. Men sånn pleier det å være, og jeg tar det med stor ro. Nå skal jeg bruke de neste ukene på å få alle rutiner tilbake på plass. Det krever en del av meg også. Jeg må nemlig også i gang med trening igjen. Det skal gjøres når ungene har dratt på skolen om morgenen. Jeg håper at jeg kan klare å gjennomføre det noen ganger i uken. Det trenger helsen min.

Licensed from: Capri23auto pixabay.com 

Når man kommer skikkelig i gang med alle rutiner, så flyter dagene så mye bedre for oss alle sammen. Jeg har laget en plan for meg selv, og den håper jeg vil fungere. Jeg vil helst få gjort det aller meste i løpet av uken slik at jeg kan nyte helgene sammen med familien min. Så jeg skal ha alle blogginnlegg og videoer ferdig produsert før helgen starter. Jeg vet hva som trengs for å fungere best mulig. Men det er ikke alltid like enkelt. Man kan vite hva som er best å gjøre, men likevel gjøre motsatt. Jeg har lært meg veldig mye av livets gang. Så jeg forsøker å få til en fin rytme for oss alle sammen.

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på YouTube og Instagram!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg