Jeg gir mine klær til Fretex!

Licensed from: Pexels pixabay.com 

Jeg har nok en gang gjennomført en skikkelig ryddesjau i min garderobe. Denne gangen har jeg vært gjennom både finklær og basisgarderoben min. Det var på tide å ta en gjennomgang. Jeg skal i gang med å pakke vekk sommerklærne, og da pleier jeg alltid å plukke vekk de plaggene som jeg aldri har brukt gjennom hele sommeren. Da er det på tide å sende de plaggene av sted til noen som trenger dem mer enn meg. Noen plagg er også svært mye brukt, og har mistet fasong og farge. De sendes også av sted til Fretex. Jeg liker tanken på at andre mennesker kan få kjøpe mine plagg, og at pengene kommer til noen andre enn meg selv. Det er min måte å gi noe tilbake på.

Licensed from: Pexels pixabay.com 

Jeg har aldri selv kjøpt  noen klær på gjenbruksbutikk. Der har jeg faktisk en ganske stor sperre, og det er jo bare dumt i disse miljøtider. Men jeg kan ikke gjøre noe annet enn å være ærlig. Jeg klarer ikke å kjøpe brukte klær. Sånn er jeg bare skrudd sammen. Jeg er ganske nerdete på det området der, og det er faktisk ganske så flaut å erkjenne. Men jeg er flink til å gi klær til Fretex! Hver sesong går jeg gjennom garderoben til både meg og ungene. Så det blir noen sekker herfra i løpet av året. Det er en god følelse for meg når alle skapene er ryddige og oversiktlige. Da er hodet mitt roligere, og jeg stresser ikke  når jeg skal hente klær til meg selv eller ungene mine. Det er alltid slik at noen klær bare blir liggende uten å bli brukt. Enten så må jeg ta dem i bruk, eller så sender jeg det rett og slett av sted.

Licensed from: Wokandapix pixabay.com 

Nå har jeg full oversikt over min egen garderobe, og det føles veldig deilig! Det skal bli deilig å ta i bruk disse myke og varme ullklærne igjen når høstkulden kommer snikende! Jeg fikk også bekreftet at jeg egentlig har mer enn nok klær som jeg kan variere med utover høsten. Det er mange skjørt og kjoler som må få bli brukt de nærmeste månedene! Hver sesong har sin egen sjarm, og jeg elsker egentlig høsten! Men kjenner jeg meg selv rett, så kommer der nok hjem noen plagg til utover høsten!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg