Jeg må værlig mot meg selv!

Licensed from: Alexas_Fotos pixabay.com

Jeg har noen vanskelige dager iblant. Da kan jeg bli veldig trist og lei meg. Jeg føler nok kanskje at jeg ikke strekker helt til, eller at jeg ikke er god nok. Da må jeg være brutalt ærlig mot meg selv. Jeg må kunne si til meg selv at jeg faktisk klarer masse. Så har vi alle sammen ulike utfordringer i vår hverdag. Det er ikke så mange som er så åpne om det. Men jeg har valgt åpenhet. Det har vært veldig vanskelig for meg å innse at jeg ikke makter å stå i en vanlig jobb. Jeg har hatt mange runder med det, og jeg kjenner at det fortsatt stikker litt i magen min. Men jeg er i ferd med å skape min egen jobb som er skreddersydd meg. Det er en lang prosess, og iblant blir jeg jo litt motløs. 

Licensed from: Heidelbergerin pixabay.com

 

Det vil alltid være slik at jeg må ta hensyn til min helse. Det gjelder både fysisk og psykisk. Jeg har kroniske sykdommer som ikke forsvinner. Jeg har behov for terapi lang tid. Sånn ble livet mitt, og jeg må leve videre med det. Det er ikke dermed sagt at det er enkelt å godta det. Jeg har min egen sorgprosess når det kommer til akkurat den biten av livet mitt. Jeg sliter med smerter hver eneste dag. Jeg måtte være ærlig mot meg selv, og ta et valg. Jeg kunne bare gi opp, eller jeg kunne kjempe for fremtiden min. Jeg har valgt å kjempe meg videre. Noen ganger er jeg litt utslitt, men så tar jeg meg en pause og kommer til hektene igjen. Jeg kan ikke gi meg!

Jeg får en reaksjon etter hver eneste ferie. Når “alle andre” går tilbake til sine jobber, og jeg blir igjen her hjemme. Når jeg ikke klarer å holde fokuset på det som jeg faktisk skaper helt selv. Heldigvis så har jeg familie og venner som støtter meg, og som hjelper meg videre. Det er en god støtte for meg. Jeg får et spark bak, og en vennlig påminnelse om alt jeg faktisk får til. Jeg har hatt blogg i flere år, og jeg har alltid hatt lesere. Videoene mine blir sett på Youtube. Jeg har fått holde foredrag, og egne konserter. Det er det ikke alle som våger! Jeg føler meg veldig heldig som har guts og pågangsmot!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg