Hjernen min jobber hele tiden!

Licensed from: TeroVesalainen pixabay.com 

Jeg har en hjerne som sjelden tar pause. Det er mange ting som sviver rundt inni hodet mitt hele døgnet. Jeg kan slite med vonde minner eller traumer trykk.  Og jeg opplever veldig ofte et tankekjør uten sidestykke. Det er veldig krevende å leve en vanlig hverdag. Men så er jeg en kreativ sjel ,og det kommer godt med. For jeg merker at det hjelper meg når jeg jobber med firmaet mitt. Jeg tenker hele tiden på nye ideer, og jeg tar veldig sjelden helt fri. Det er ikke få ideer som har kommet mens jeg egentlig ligger på sofaen for å slappe av. Da er mobilen et verktøy som hjelper meg til å få ting gjort mens jeg egentlig ligger nede for telling.

Licensed from: MikeRenpening pixabay.com 

Jeg må være ganske streng med meg selv. Det er ikke bra for meg å hele tiden jobbe med ting. Jeg må finne de pusterommene som gjør at hjernen hviler eller brukes annerledes. Når jeg lytter til musikk, så kan jeg oppnå ro. Eller når jeg er i fysisk aktivitet. Små ting som kan hjelpe meg til å få noen friminutt. Jeg er mer klar over dette nå, og jeg kjenner meg selv mye bedre. Det er viktig for meg å kunne finne en balanse i livet. Det er noe som jeg virkelig har fokus på nå. Jeg vil sette av tid til firmaet, og så fylle tiden med andre ting. Det er det som er riktig å gjøre nå. Jeg må finne mer frihet for hodet mitt. Jeg skjønner at dette kan være vanskelig å forstå. Men det er veldig slitsomt når hjernen alltid vil jobbe med et eller annet hele tiden.

Licensed from: The_Double_A pixabay.com 

Jeg har snakket med terapeut om dette. Det hører sammen med sykdommen min, og at hjernen min er traumatisert. Jeg føler meg likevel trygg på at det vil bli bedre på sikt. Nå er jeg i hvert fall veldig klar over problemstillingen, og jeg forsøker å være streng med meg selv. Det er mange ting som kan bli bedre dersom man øver og har fokus på det. Livet har lært meg mange ting. Jeg skal hjelpe meg selv til å få det litt friere! Jobben min er veldig viktig for meg, men jeg kan ikke tenke på det hele tiden. Det er veldig viktig å lære seg noen knep slik at man kan koble helt ut!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg