Jeg må ha riktig fokus!

Licensed from: stux pixabay.com 

Vi bestemmer veldig mye selv. Det er opp til oss hvordan vi ønsker å leve livene våre. Noen ganger må man ta vanskelige valg for å kunne få et godt liv sammen med sine kjære. Jeg velger selv hvor mitt fokus skal være. Skal jeg fokusere på ting som gjør meg stresset og urolig, eller skal jeg faktisk fokusere på de tingene som gir meg mestring og vekst? For meg er svaret egentlig veldig enkelt, men samtidig vanskelig å gjennomføre i praksis. Jeg velger å ha fokuset mitt på fremgang og mestring. Da velger jeg bort de tingene som svekker meg, og som skaper angst og uro. Jeg klarer meg stort sett veldig bra i min hverdag, og jobber ganske så effektivt med mine prosjekter. Men så kommer der alltid noen triggere underveis. Noe som skaper uro inni meg, og som ødelegger nattesøvnen.

Licensed from: Bess-Hamiti pixabay.com 

Det kan handle om små ting som i mitt hode blir store. Jeg kan ha en avtale som jeg kvier meg for å gjennomføre, og dermed så kan mange dager bli vanskelige. For min kropp husker så altfor godt ting fra fortiden min. Ting som jeg selv kanskje har fortrengt eller glemt. Men kroppen min husker det, og setter i gang alle varsellampene. Det er dritt å ha det sånn, og jeg liker det virkelig ikke. Men sånn er det bare, og jeg kan ikke løpe fra det. Men jeg har merket meg at fokuset mitt er veldig viktig. For jo mer fokusert jeg er, dess sterkere blir jeg. Jeg takler motgangen mye bedre når jeg har fokuset på det positive i livet mitt. Da er jeg sterk som en okse, og ingen kan knekke meg uansett. For da er jeg trygg i meg selv, og jeg vet hvor jeg står.

Licensed from: suju pixabay.com

Jeg har lært meg noen teknikker for å komme inn i den boblen. Hvis jeg skal i møter som er vanskelige, så jobber jeg meg inn i boblen på forhånd. Jeg har fullt fokus på det som jeg ønsker å oppnå, og da er jeg veldig bestemt og rolig. Jeg kan diskutere på en grei måte, men jeg rokker meg ikke fra det standpunktet som er satt på forhånd. For jeg er veldig flink til å jobbe frem løsninger på forhånd, og passe på at jeg har med meg flere på mitt standpunkt. Sånn er det å ha en fortid som man alltid må jobbe seg gjennom hver eneste dag. Jeg er mange ganger veldig sterk der og da, og så kommer reaksjonen hjemme etterpå. Jeg kan slite i flere dager etterpå. Men jeg klarer meg gjennom det der og da. 

Licensed from: Myriams-Fotos pixabay.com 

Jeg jobber med fokuset mitt hver eneste dag. Jeg vil videre i livet mitt, og da må fokuset mitt være på riktig sted. Det er veldig viktig for meg å kunne se fremgang på ulike plan. Jeg vil ha en personlig fremgang for å bli enda tryggere i meg selv, og være sjef i eget liv. Og jeg vil jobbe meg fremover med blogg, Youtube, foredrag og konserter. Jeg skal ta steg for steg, og det kommer til å bli en solid plattform å leve på. 

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg