Jeg blir glad når jeg tar vare på meg selv!

Licensed from: Pexels pixabay.com 

Det er lett å glemme seg selv litt når hverdagen kommer. Det er mange ting som skal fikses for resten av familien, og da er det fort gjort å utsette det som gjelder seg selv. Men jeg merker at det betyr mye for meg å kunne bruke litt tid til meg selv også. Jeg får en mye bedre dag dersom jeg tar meg tid til en dusj og velværetid. Det er ikke alltid jeg sminker meg like mye, men jeg trenger likevel litt tid til å ta vare på kun meg. Det blir faktisk mer og mer viktig for meg. Når man skal jobbe med blogg og Youtube, så vil man jo føle seg bra. Det er viktig for meg å være slik som jeg er. Noen ganger bruker jeg sminke, mens andre dager så trenger jeg ikke å bruke det. Jeg filmer uansett, og slik vil jeg at det skal være. Man bør ikke kun vise frem glansbildet av livet sitt. Det er jeg ikke så veldig fan av for min egen del.

Licensed from: Free-Photos pixabay.com 

Det er deilig å være snill mot seg selv, og bruke litt tid på egen velvære. Jeg forsøker å ta meg tid til det med god samvittighet. For jeg vet at min dag blir enda bedre, og da er jeg i bedre humør. Det er bra for resten av familien også. Jeg er en mamma som fort kan bli stresset og sliten. Da er det godt for meg å merke at familien gir meg noen pusterom. Jeg kan kose meg ved sminkebordet, og lytter gjerne på podkast mens jeg sminker meg. Det blir en egentid som jeg koser meg med ,og som jeg vet kommer til å fortsette. Små ting kan gjøre en veldig stor forskjell for meg. Jeg trenger ikke alltid så mange minuttene om gangen. Men små pusterom hvor jeg kan være bare meg. Noen ganger så kan jeg virkelig bruke lang tid, men jeg vet også at det er mulig å være kjapp dersom det behøves.

Licensed from: Free-Photos pixabay.com 

Det er viktig å unne seg egentid! Jeg mener oppriktig at det er noe som foreldre behøver. Jeg merker det på meg selv, og det har en utelukkende positiv effekt på min hverdag. Nå har jeg laget meg noen gode rutiner, og det hjelper veldig for min del. Jeg håper at Du også velger å ta tid til deg selv iblant. Jeg tror at du kommer til å like det, og kjenne at du har et behov for litt egenpleie. Det er ikke egoistisk av oss å tenke slik. Jeg vil gjerne lære mine barn at voksne også har sine egne behov, tanker og følelser. Vi skal være tilstede for barna våre, men vi skal også ta godt vare på oss selv!

Vi blogges! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg