Kom deg inn i prøverommet!

Jeg var i mange år veldig engstelig for å gå i prøverom i klesbutikkene. Det handlet om flere ting. Jeg gruet meg for å finne ut av klærne mest sannsynlig ikke passet til min kropp. Det føltes som et stort nederlag hver eneste gang. Til slutt orket jeg det ikke lenger. Jeg kunne også bli veldig stresset av å se meg selv i alle de store speilene som er i slike prøverom. Der er trangt, og man ser seg selv fra alle vinkler. Det er noe som jeg fortsatt må jobbe med. Men jeg har kommet veldig langt. Nå kan jeg faktisk klare fint å prøve klær i butikken. Det er noe som sparer meg for mange bomkjøp. 

Det er viktig å finne de butikkene som man trives i, og som har klær som passer din fasong og stil. Jeg har kommet frem til at jeg har noen favoritt butikker som er letter enn andre. Det handler om mange ting. For meg er det viktig at de ansatte faktisk ser meg ,og gidder å hjelpe meg dersom jeg ønsker det. Og så må de også la meg få fred dersom jeg ønsker det. Det er ikke alltid jeg vil ha så mye hjelp. Jeg regelrett hater når butikkansatte vil inn i mitt prøverom lenge før jeg er ferdig med å kl meg. Nå er jeg mye klarere i mitt eget kroppsspråk også. Jeg våger å si fra dersom noe blir feil for meg. 

Jeg har brukt en del tid på å finne bukser som passer meg. Det som egentlig er veldig bra nå, det er at mange butikker har flere produkter som er akkurat like. Så dersom du finner din modell, så kan du velge andre farger/vasker uten å måtte prøve alle sammen. Det er noe som jeg liker veldig godt. Da kan jeg bare gå inn i butikken og plukke bukser som faktisk passer min kropp og fasong. Jeg føler det er så mye enklere nå. Og etter hvert som min kropp har blitt mindre, så har valgmulighetene blitt mange flere. Nå kan jeg egentlig få tak i bukser ganske enkelt. Det er herlig!

Bruk tid når du har mulighet. Besøk flere butikker, og finn dine favoritter. Spør de ansatte om hjelp. De er faktisk der for å hjelpe kundene. Jeg er ganske kresen ,og forventer god service. Det er noe som henger igjen etter å ha vært butikksjef ved flere anledninger. Jeg vet hva som er jobben deres, og vil at det skal komme meg til gode når jeg handler i deres butikker. Butikkene er avhengige av et godt rykte, så våg å be om hjelp! Etter litt tid vil du danne deg en oversikt over hvilke butikker som kan gi deg det du trenger! Kos deg på shopping!

Vi blogges!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg