Min makeup rutine!

Reklame | Reklame, men innlegget er ikke sponset eller betalt!

Licensed from: kinkate pixabay.com 

Jeg har filmet en hel del videoer hvor jeg viser min makeup rutine. Det er en del som ser på de, og jeg får gode tilbakemeldinger. Men det går ganske fort unna, så jeg tenkte at jeg kunne gå gjennom de ulike stegene her i et blogg innlegg. Jeg vil derfor nå skrive punktvis den rekkefølgen som jeg vanligvis bruker:

PRIMER FOR ANSIKT

Jeg bruker alltid primer i t sonen i ansiktet. Dette er viktig for å minimere porer, og huden blir klargjort for sminke. Man merker at sminken sitter bedre på huden gjennom hele dagen. 

PRIMER FOR ØYELOKK

Jeg tar så på en egen primer for øyelokkene. Det gjør at øyenskyggen sitter på hele dagen, og den sprekker ikke opp eller smuldrer. Jeg er blitt helt avhengig av å bruke det. Jeg vil jo veldig gjerne at sminken skal være nydelig hele dagen!

CONCEALER

Så tar jeg en fersken farget concealer under øynene for å skjule mørke ringer under øynene. Dette fungerer veldig fint for meg, og det gjør også at sminken blir finere på et relativt viktig område.

FOUNDATION

Jeg bruker veldig ofte pudder Foundation. Men der er veldig mange flytende produkter som også fungerer veldig fint. Her gjelder det å finne den fargen som passer aller best til din hudtone. Gå gjerne innom VITA for å få litt hjelp til å velge riktig farge. Husk også at du kanskje må ha flere varianter dersom du iblant bruker selvbruningsprodukter på kroppen. Min desiderte favoritt er Hello Pretty Powder Foundation fra Makeup Mekka i fargen Bun.

FIKSE ØYENBRYN

Jeg tar så å bruker et øyenbrynspalett fra Makeup Mekka til å få ekstra farge og fasong på mine øyenbryn. Mine øyenbryn er veldig usynlige uten sminke, og jeg trenger dem for å skape en bedre fasong på ansiktet mitt. Jeg bruker en skrå kost, og bruker en mørk farge.

CONCEALER ØYELOKK

Så tar jeg i bruk en gul concealer på øyelokkene. Dette gjør jeg for å skape en lys base på øyelokkene, og for å forme øyenbrynene nedenfra. Det er med på å gjøre øynene mye finere, og øyenskyggene setter seg finere på lokket.

EYESHADOWS

Nå er tiden kommet for å ta på dagens øyenskygger. Her finnes der utallige varianter å velge mellom. Men jeg bruker alltid en lys skygge på hele øyelokket aller først. Så velger jeg en dypere farge til å påføre i global. Ofte tar jeg en skygge nederst med skimmer eller glitter i. Eller en skarp farge som passer til resten av sminken denne dagen. Her kan man virkelig leke seg! Jeg bruker også veldig ofte en glitter highlight over øyenskyggen.

MASCARA

Jeg tar så på svart mascara på begge øynene. Noen ganger velger jeg å ta på flere lag. Men jeg trenger en mascara som virkelig lager lange og flotte vipper. Her må man teste ut litt ulike produkter, og finne sin favoritt.

EYELINER

Her må jeg ta en annen variant enn det som er vanlig. Jeg får allergiske reaksjoner av eyeliner blyanter. Men jeg har funnet en grå/svart øyenskygge som fungerer fint for meg. 

HIGHLIGHT

Nå er tiden kommet for å få på ekstra glød på kinnbein! Det er noe som jeg virkelig elsker å bruke, og man får en så nydelig glød i ansiktet! Her må man også finne sin favoritt, og en farge som passer din hudtone. Min absolutte favoritt for tiden er How We Dew fra Makeup Mekka, Celina Karine og Agnes Louise!

SETTING SPRAY

Det er veldig viktig for meg at sminken sitter pent på hele dagen! Nå bruker jeg alltid Makeup Mekka sin setting spray i hele ansiktet. Da smelter sminken inn i huden, og det sitter så pent på. En rimelig favoritt som virkelig er god!

LEPPEPRODUKTER

Så er tiden kommet for å finne det leppeproduktet som du ønsker å bruke. Her kan man velge fritt. Jeg er veldig svak for matte leppestifter som har lang holdbarhet. 

Da er jeg som regel klar til å møte dagen! Håper at dette kan være til hjelp for noen der ute! Skriv gjerne til meg via Facebook dersom dere lurer på noe! Ellers kan dere finne mange makeup videoer på WeLG Foredrag sin kanal på Youtube!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg