Ta din egen plass i samfunnet!

Licensed from: KleineKiwi pixabay.com 

Noen ganger strever jeg alt for mye. Det er som om jeg ønsker å ta noen andres plass i samfunnet vårt. For det ser liksom så forlokkende ut med den perfekte fasaden. Når jeg innbiller meg at alle andre har det så mye bedre enn meg. Og at alle de andre fikser alt som kommer mot dem i hverdagen med et smil. Man glemmer at man ikke ser mer enn et lite glimt av de andres liv. Alle sammen har nemlig en hverdag som vi ikke kan se. Noe som er sårt eller vanskelig. Som de ikke ønsker at alle skal vite. Det tilhører privatlivet, og blir som oftest ikke delt i sosiale medier. Jeg vet det, men likevel kan jeg blir lurt til å tro at de faktisk fikser livet mye bedre enn meg.

Licensed from: pasja1000 pixabay.com 

Det handler om min egen selvtillit. Når jeg ikke er trygg nok i meg selv. Da kan jeg fort få slike tanker. Det er som om jeg tror at det ville vært så mye enklere å være noen andre enn akkurat meg. For jeg føler ganske ofte at livet mitt har vært vel hardt. Det innrømmer jeg glatt. Men så ser jeg meg omkring, og ser alt det gode som jeg faktisk har. Så skammer jeg meg litt over min egen usikkerhet. Jeg vet jo veldig godt at livet er utfordrende for dere også. Jeg har ikke enerett på det vonde. Takk gud for det. Men jeg glemmer det, og ser egentlig bare det glansbildet som man ofte lager. Jeg har en viktig rydde jobb i mitt eget hode. Dette er noe som jeg må komme meg gjennom. 

Licensed from: pasja1000 pixabay.com 

Jeg vil ta min egen plass. Være meg selv uten å skjemmes. Ikke være redd for hva andre måtte si eller mene om meg. Du tenker kanskje at jeg er selvsikker og tøff som har blogg og egen Youtube kanal. Men sannheten er at jeg er like sårbar og usikker som alle andre. Det handler bare om at min formidlingstrang er større enn min angst for å bli dømt av alle dere. Jeg skjønner at det kan høres veldig rart ut. Men det er sannheten. For jeg er ganske redd iblant. Det er ikke alltid at jeg sover like godt om natten. For jeg vet veldig godt at noen mennesker ikke liker meg, eller det jeg driver med. Men ingen skal få ta i fra meg min plass i samfunnet. Jeg har valgt å ta den, og bruke den på min egen måte.

Licensed from: manfredrichter pixabay.com 

Jeg er stolt. For det koster mer enn Dere aner i perioder. Jeg angrer ikke på et eneste ord som jeg har publisert her på bloggen. Men det betyr ikke at jeg ikke iblant sliter litt. Noen ganger kan jeg kjenne at det krever mot å trykke på publiser knappen på blogg og Youtube. Når jeg poster video hvor jeg forteller om min innleggelse på psykiatrisk sengepost, så kjenner jeg det i magen min. For det er den såreste perioden i livet mitt. Men jeg kjenner så altfor mange mennesker som lider i det skjulte. Jeg vil være åpen om situasjon. For jeg skal ikke skamme meg over den perioden. Det er en del av livet mitt som aldri kommer til å forsvinne. Dess åpnere jeg klarer å være, jo mindre farlig blir den også for meg.

Jeg håper at Du klarer å ta din egen plass i samfunnet vårt. Den trenger ikke være stor. Men vit at Du er like verdifull som alle andre! Ingen er slik som akkurat DEG! Du må gjerne leve veldig usynlig, men du skal ikke gjemme deg vekk. For Du fortjener din helt egen plass!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Youtube og Instagram!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg