Jeg suger til meg alt det positive som skjer!

Jeg våger mye mer nå enn før. Det er som om noe har kommet på plass inni meg. Jeg kan fortsatt være usikker, men jeg er blitt mye flinkere til å se positivt på livet! For dersom man har riktig fokus i hverdagen, så finner man faktisk veldig mye positivt. Det hjelper meg veldig, og jeg blir en gladere person. Det er ikke kun tungsinn i denne kroppen lenger, og det er så utrolig deilig å kjenne på i hverdagen min. Noen vonde dager kommer underveis, men mesteparten av livet er godt å leve. Jeg er så takknemlig for at livet mitt er på vei i riktig retning. Det føles som en liten seier allerede!

Når jeg klarer å tenke positivt, så blir dagene mye lettere å komme seg gjennom. Man kan velge å grave seg ned i det vonde som skjer. Men det skaper bare misnøye og tungsinn. Jeg velger derfor å fokusere på det som er bra, og det som jeg kan fikse. Man trenger ikke å legge ned masse jobb i ting som allerede er tungt og urokkelig. Nå har jeg lært meg noen verktøy som hjelper meg gjennom min dag. Det er ikke magiske triks som fikser alt. Men det er hardt arbeid med å fokusere på det som gjør meg og min familie godt. 

Jeg tar en dag om gangen. Da er det lettere å ha energi til å gjøre den dagen god for oss alle sammen. Man kan ligge i forkant på planlegging av både jobb og fritid. Men man må være tilstede i nuet. Jeg fokuserer også ganske mye på å puste rolig med magen. For jeg har en tendens til å bli veldig stresset, og da kommer pusten inn i feil rytme. Når man i tillegg sliter litt med høyt blodtrykk, så er det viktig å ta noen grep. Jeg har gode dager og vonde dager. Det er noe som jeg må jobbe med hver eneste dag. Man våkner ikke opp en morgen, og så er plutselig alt under kontroll. Her må det jobbes hardt.

Men jeg er villig til å den jobben! For jeg ønsker det aller beste for meg og mine nærmeste. De trenger en mamma og ektefelle som er tilstede her og nå. Da er det viktig for meg å kunne roe meg ned. Jeg ønsker å være den beste utgaven av meg selv. Det kommer ikke av seg selv. Sånn er det bare, og jeg har innfunnet meg med det. Så lenge jeg føler meg trygg på at vi er på riktig spor, så beholder jeg roen i meg selv! Og jeg har merket en vesentlig endring i meg selv den siste tiden. Jeg er rolig dersom det kreves av meg. Jeg klarer å stå rolig i stormen. Det er jeg glad for.

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook og Instagram!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg