Deilig å klare en eksamen!

I forrige uke klarte jeg å bestå første eksamen i Datakort kurset! Det var så deilig å komme seg velberget gjennom den første modulen om internett og Outlook. Nå kan jeg krysse av for den modulen, og har bare tre stykker igjen. Nå er jeg kommet godt i gang med Power Point modulen ,og det er veldig kjekt. Jeg kunne litt om den fra før, så det går ganske greit så langt. Men det er ganske mye som jeg skal lese, og da sliter jeg en del. For i min hjerne skjer der mye for tiden, og det kan være vanskelig å få det til å sette seg fast i hjernen min. Jeg glir liksom bare gjennom setningene, og det er ikke alltid jeg klarer å pugge så mye. Men det er veldig kjekt når oppgavene kommer, og jeg likevel klarer å løse dem ganske så greit.

Det er lenge siden jeg var på skolen sist. Jeg merker det veldig godt, og kroppen min liker det ikke. Jeg må ta ofte pauser, og bevege kroppen min. Jeg klarer ikke en hel arbeidsdag. Det blir for mange timer. Men jeg styrer det heldigvis selv, og jeg møter stor forståelse. Jeg føler meg ganske trygg på at det kommer til å gå bra med de andre modulene også. Men jeg må ta en ting om gangen, og ikke miste roen underveis. Noen ganger sliter jeg med stress, og da presterer jeg ikke særlig bra. Nå skal jeg bruke litt tid på denne modulen, og være tålmodig med meg selv. Jeg trenger ikke være best i alt, men fokusere på at jeg skal klare å bestå eksamen, Mer kan jeg ikke kreve av meg selv.

Jeg beundrer de som faktisk klarer å gjennomføre en omskolering som voksne. Det er noe som det virkelig står respekt av. For det er ikke enkelt å komme seg tilbake på skolebenken. Det er noe som virkelig tærer på mine krefter, og jeg sliter med konsentrasjonen. Heldigvis så er det ikke så veldig lenge jeg skal jobbe med dette. Jeg ser at det er nyttig for meg. Dette er noe som jeg virkelig kommer til å trenge i jobben min, og da er det enklere å finne energi til å gjennomføre det!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Youtube, Facebook og Instagram!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg