Ha tro på kjærligheten!

Jeg vet at kjærligheten har vært en veldig viktig faktor i min helingsprosess. Det er egentlig ganske rart å jeg våget å tro på kjærligheten. For jeg har dessverre vonde erfaringer. Men jeg hadde et behov for å bli elsket, og få lov til å elske et annet menneske. Derfor tok jeg sjansen, og våget å gå inn i et forhold igjen. Jeg våget å tro på kjærligheten, og jeg har ikke angret et sekund. Men det har ikke alltid vært like enkelt å forholde seg til kjærligheten. For min frykt var veldig tilstede ganske lenge. Jeg lurte på når han skulle sprekke, og vise de sidene som jeg var livredd for. Men de sidene kom aldri. For dette mennesket var så annerledes enn det som jeg hadde erfaring med. Heldigvis så kunne jeg puste lettere etter en tid, og nå er jeg stort sett veldig rolig. Men jeg blir fortsatt veldig urolig og redd når min kjære blir sur eller sint. 

Det er noe som jeg må leve med. For jeg kommer alltid til å ha minner fra min fortid. Det kan være ganske utfordrende iblant. Jeg blir veldig trist når panikken tar overhånd, og jeg blir redd. For det har jeg ikke noen grunn til å bli. Alle mennesker har dårlige dager iblant, og det trenger ikke være noe farlig i det. Men jeg har en kropp som husker mye, og som ikke helt vil spille på mitt lag. Da er det viktig å snakke om tingene. Få det ut av systemet, og søke omsorg hos hverandre. For vi er til for hverandre. Det er ikke bare jeg som trenger støtte i hverdagen. Som ektefolk skal man være tilstede for hverandre i godt og vondt. Det forsøker jeg å være. Men det er nok slik at min kjære er ekstra oppmerksom mot meg i hverdagen. Der finnes ikke en eneste armkrok som trøster bedre enn hans.

Jeg måtte åpne hjertet mitt. Selv om hjertet mitt var skikkelig skadet og såret. Det var risikosport, men jeg valgte riktig. Jeg klarte heldigvis å finne en person som ville meg vel, og som elsker meg. Det er det som betyr aller mest for meg. Å få være sammen om oppdragelsen av ungene er stort for meg. Kjærligheten kan være helende. I hvert fall når den kommer i kombinasjon med trygghet, omsorg, varme, tillit, ærlighet og gjensidig respekt. Det har hjulpet meg så utrolig mye. Jeg har en person som jeg kan snakke med om alt. Med null filter. Det betyr alt.

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Youtube, Facebook og Instagram!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg