Jeg har forandret meg

Av og til kjenner jeg nesten ikke meg selv igjen. Livet mitt har blitt snudd opp ned. Jeg har gjort mange store endringer i livet mitt de siste årene. Endringer som har vært helt nødvendige for å få et liv slik som jeg ønsker. Jeg har endret meg på innsiden. Jeg er blitt ett menneske som er helt. Det er så ubeskrivelig deilig å kjenne på. Det handler selvfølgelig litt om de menneskene jeg omgås, men den største endringen har jeg gjort på innsiden hos meg selv.

Det er godt å kjenne at jeg er trygg på meg selv, og de valgene jeg tar. Jeg tar livet mitt på alvor, og velger utfra hva som er best for meg og mine nærmeste. Nå er jeg der jeg vil være, for å kunne legge mine planer for en god fremtid. Det kjennes godt! Sammen med min kjære skal jeg legge til rette for en god fremtid. Jeg gleder meg veldig til å se hva den innebærer på godt og vondt!

Endelig er jeg roligere inni meg. Det har vært en lang reise. Jeg tørr nå å gjøre nye ting. Jeg kaster meg ut i nye prosjekter, og jeg gleder meg over de små tingene i hverdagen! Jeg har jo dårlige dager som alle andre, men det blir færre og færre av dem. Nå gleder jeg meg over å se fremover! Plutselig synes jeg det er kjekt å pusle i hagen. Jeg liker meg på kjøkkenet. Jeg finner glede og energi i trening! Jeg lever mer i nuet, og tar dag for dag!

Ved å flytte hit til Mandal, fikk jeg den avstanden jeg trengte for å finne ro og fred. Det har gjort så godt! Jeg er ubeskrivelig glad for at jeg fant kjærligheten, og at den førte meg hit! Her koser jeg meg, tusler rundt i sentrum, blir kjent med nye mennesker! Jeg koser meg på jobb, og generelt mye tryggere! Skuldrene har falt litt mer ned, og jeg stortrives her! Jeg tok en sjanse ved å flytte oss hit, men jeg angrer absolutt ikke!

Jeg har sluttet å farge håret mitt rødt og svart. Jeg har ikke behov for å demonstrere lengre! Det har vært en viktig del av min endring. Jeg følte for å roe ned mitt ytre. Jeg ønsket ikke lengre å være så utradisjonell. Kanskje vanskelig for andre å forstå, men det var godt å roe ned på det området også. Jeg er trygg på meg selv, og behøver ikke det skjoldet! En prosess som jeg er glad jeg fullførte! Dersom jeg farger håret igjen senere, blir det i vesentlig roligere former! Jeg føler meg vel, det er det som betyr noe.

Selv om jeg har forandret meg mye, så er jeg jo fortsatt meg! Men en roligere og tryggere utgave av meg selv! Jeg er fortsatt utadvendt, selv om jeg verner mer om meg selv! Treffer du meg, er det ikke sikkert at du merker så mye forskjell. Men jeg kjenner forskjellen på meg selv. Og det føles utrolig godt!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg