Mine favorittartister!

Musikk har alltid hatt en stor plass i hjertet mitt. Jeg har vokst opp i et hjem hvor vi likte musikk. Der ble spilt alt fra Åge Samuelsen til Vikingarna! Men for det aller meste hørte vi på kristen musikk. Jeg har alltid hatt en sterk kjærlighet til norske artister. Og i min ungdomstid hadde jeg nok ikke de kuleste artistene i verden som mine favoritter. Jeg var så fornøyd da jeg fikk kassettspiller på rommet mitt, og jeg kunne få høre på kassett hver kveld til jeg sovnet. Hvert år var det musikalske høydepunktet Melodi Grand Prix, og jeg slukte det rått. Musikk har vært så viktig for meg. Det har hjulpet meg gjennom oppveksten, og gitt meg drømmer som jeg kunne rømme inn i når det ble vanskelig. I dag tenkte jeg å fortelle litt om mine favoritt artister gjennom livet mitt:

Wenche Myhre

En kjempetøff dame som jeg både elsket og hatet! Jeg likte så godt musikken og energien hennes. Så godt at jeg fikk Når man blir 66 som ønskesang i Ønskekonserten til bursdagen det ene året! Men jeg hatet at jeg hadde samme navnet som henne, for jeg ble ropt etter av eldre gutter. De kalte meg for Wenche Myhre, og jeg ble så lei meg! Men tross alt så har jeg alltid likt henne, og den dag i dag liker jeg å høre på henne. En av de mest kjekke artistene som har vært med i Hver Gang Vi Møtes.

Sissel Kyrkjebø

Jeg glemmer aldri da hun kom inn på scenen på Melodi Grand Prix i pausen, og sang fletta av hele verden! For en stemme og utstråling! Hun strålte på scenen, og jeg begynte umiddelbart å drømme om å synge som henne. Jeg har ikke klart det, men jeg har virkelig hatt henne som et forbilde musikalsk i mange år. Jeg har øvd på hennes sanger, og jeg har fått ros for de fremføringene. Men jeg likte også at hun tok egne valg da hun ble eldre. Fikk sveisen hårsveis, og giftet seg i blå kjole med en krøllete danske. Hun gikk sine egne veier, og har gjort masse spennende musikalsk. En artist som jeg enda liker veldig godt!

Bjørn Eidsvåg

Sangene hans har virkelig fulgt meg opp gjennom livet. Helt fra jeg var ungdom har jeg hørt på hans sanger, og vært på mange konserter. Han har dype tekster, og de har gitt meg trøst og oppmuntring. Glemmer aldri da jeg var på konsert i Stavanger Konserthus tre dager etter kreftdiagnosen min i 2010. Tårene rant da han sang Eg Ser, og jeg satt i midten av min mor og storesøster som holdt meg i hver sin hånd. Jeg var livredd for fremtiden, og det var så sterkt for meg. Heldigvis gikk alt bra, men det gjorde sterkt inntrykk på meg.

Sigvart Dagsland

Mange gode tekster, og flotte sanger har denne mannen laget. Jeg har vært på noen få konserter, og de var flotte. Musikk som jeg enda kan høre på, og jeg har likt mange av hans nyeste låter. Kjekt å følge ham på TV, og se hans personlighet og humor. En artist som jeg aldri går lei.

Jeg har selvfølgelig mange flere som jeg liker, men disse var de viktigste for meg. Og de har hatt plassen sin hele tiden. Andre artister har jeg gjerne likt i perioder, men disse holder stand. Hvem er dine favoritter? Kommenter gjerne på Facebook! Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg