Vi hjelper hverandre!

Jeg har kommet meg ut i frisk luft igjen. Ekstra kjekt er det når man kan gå på tur sammen med gode venner. Jeg har begynt å snakke med mine venner før jeg skal på gåtur. Det er rett og slett enklere for meg å motivere meg selv til fysisk aktivitet dersom man gjør det sammen med andre. Da kan jeg glede meg til gode samtaler samtidig som man beveger seg og får være ute i naturen. Det er balsam for en sår sjel. Nå er jeg rett og slett i en periode som er litt vanskelig, og da velger jeg å bruke de verktøyene som jeg faktisk har. Det er vanskelig til tider, men jeg finner noen triks som gjør det lettere for meg. Så er det jo veldig kjekt å kunne være sammen med venninner midt i uken også.

Vi hjelper hverandre! Det er en veldig positiv ting. Når man kan våge å være litt sårbar sammen med de man bryr seg om. Jeg vet at jeg kan være meg selv. Jeg trenger ikke å pakke inn sannheten. Har jeg det vanskelig, så er det lov å si det høyt. Og det samme kan de gjøre til meg dersom de ønsker det. Nære vennskap tåler slike samtaler. Man må kunne gi og ta. Dele det som er godt og det som er vondt. Da letter man på trykket, og får en fin samtale. Det er noe som jeg setter veldig stor pris på i hverdagen min. Jeg vet at vi kan gjøre hverandre sterkere. Jeg gleder meg til hver eneste gang jeg skal gå tur sammen med noen av mine venner. Det gir hverdagen et løft, og det påvirker meg på en god måte.

Det trenger ikke være så innviklet å hjelpe et annet menneske. For meg holder det at noen orker å være med å gå tur. Da føler jeg at noen gidder å bry seg litt om meg, og har lyst til å være sammen med meg. Så snakker vi i vei mens vi vandrer inni skogen. Da merker man ikke at man faktisk beveger seg ganske langt. Noen ganger glemmer vi oss litt ut, og går lenger enn det vi hadde planer om. Men det ser jeg på som et godt tegn. Det viser at vi ikke fokuserer på annet enn å være tilstede for hverandre i hverdagen! Jeg elsker å ha slike venninner! Det er så utrolig deilig å kjenne på den varmen og omsorgen som kommer mot meg. Jeg er jammen meg heldig!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg