Jeg elsker å le!

Jeg kan huske første gangen jeg lo etter at jeg hadde blitt innlagt på Dalane DPS sin sengepost i 2014. Det hadde vært 8 beinharde uker med depresjon og utmattelse. Med fysisk aktivitet og terapi. Jeg har hadde aldri vært så deprimert før i hele mitt liv. Men så kan jeg huske det øyeblikket i dagligstuen. når jeg kunne merke at det kom en boblende følelse i magen min. At jeg brukte muskler som hadde ligget brakk så altfor lenge. Jeg kan huske hvordan disse boblene formet seg, og jobbet seg gjennom kroppen mot munnen. Det var en ubeskrivelig følelse når latteren endelig kom ut av munnen min. Jeg minnes at tårene kom samtidig. For det var et ubeskrivelig øyeblikk. En morsom sitasjon hadde skjedd, og endelig kunne jeg kjenne på latter igjen! Jeg kjente plutselig at jeg levde igjen! Det kommer jeg aldri til å glemme!

Jeg elsker å le! Det er en befriende følelse som jager vekk alt tungsinn i noen sekunder eller minutter. Jeg var ikke så bevisst på det tidligere. Men etter de ukene hvor alt humør var borte, så skatter jeg om latteren min. Det er veldig viktig for meg å ha humor i hverdagen min. Jeg og min kjære mann kan ha en ganske svart humor. Vi kan snu de vonde tingene til noe morsomt. Og mange ganger tror jeg det er en fordel å holde vår humor helt internt mellom kun oss to. For jeg tror nok noen ville reagert iblant. Men vi trenger den humoren i vår hverdag. Vi må noen ganger snu det vonde til noe morsomt for å overleve i det. Det er noen ganger veldig vanskelige følelser i sving hos oss. Da hjelper vi hverandre opp igjen gjennom humoren vår.

Jeg elsker å se på Senkveld sine dueller og camper på YouTube. Da kan jeg mange ganger le så jeg begynner å gråte. Det er i mange tilfeller akkurat min humor. Det har hjulpet meg gjennom veldig mange vonde stunder. Det høres kanskje rart ut. men vi trenger noe som kan jage vekk alt det vonde som svirrer i hodet vårt. Særlig når man lever med tankekjør. Jeg har brukt det veldig flittig, og jeg er sikker på at det er en viktig årsak til at jeg fortsatt er her. Jeg koser meg med de gode øyeblikkene i livet, og elsker en god latter!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg